Hlavní obsah

Renault Megane E-Tech – Skvělé přechodné řešení

Foto: Martin Jánský
23. 12. 2021

Jednou z novinek modernizovaného Renaultu Megane je plug-in hybridní pohon, který na papíře slibuje překvapivou úspornost a zajímavý řidičský zážitek jako u elektrického auta. Jak se ale bude chovat ve skutečném provozu?

Článek

Blíží se nová éra Meganu. Erbovní model Renaultu už brzy nastoupí cestu kompletní elektrifikace se zcela novou „elektrickou“ platformou, novým designem a novým interiérem. Bude to úplně nový začátek. Ale možná se vám nechce čekat do poloviny příštího roku nebo se možná ještě necítíte na to vlastnit a provozovat elektromobil. Naštěstí pro vás má Renault v současné generaci Meganu zajímavou alternativu.

Je jí plug-in hybridní verze E-Tech stavějící na moderním pohonném ústrojí, které se teprve nedávno představilo u crossoveru Captur, kde na nás udělalo velký dojem. Atmosférický spalovací motor 1,6l spolu s elektromotorem roztáčejí přední kola přes inovativní multimódovou automatickou převodovku (4 rychlosti pro spalovací motor, 2 rychlosti pro elektromotor). Při vývoji tohoto kompletu využil Renault znalostí a zkušeností inženýrů týmu F1, což je znát nejen na skvělé souhře spalovacího motoru a elektromotoru, ale především na vysoké schopnosti rekuperace – tedy získávání energie při jízdě.

Foto: Renault

Vpředu se do prostoru spalovacího motoru vmáčknul elektromotor, baterie jsou uložené pod zadními sedačkami pro lepší vyvážení

Elektřina z baterie o kapacitě 10,4 kWh nabíjené ze zásuvky (AC 3,7 kW) totiž vydrží na tabulkových 50 kilometrů (v reálu spíš kolem 40 km) čistě elektrického dojezdu (do rychlosti až 135 km/h), potom ji už získáváte pouze regenerativním brzděním (tedy při každém povolení plynu anebo brzdění elektromotorem). E-Tech ji ale zvládne vydolovat tolik, že prakticky každé rozjíždění probíhá na elektřinu (ostatní PHEV mají obvykle dost energie jen na první odstrčení, pak se hned spíná spalovací motor), takže si připadáte, jako byste jezdili spíš s elektromobilem než hybridem.

Foto: Martin Jánský

Spalovací motor pracuje v souladu s tím elektrickým, výsledkem je tichá a hladká jízda s nízkou spotřebou

Když se pak přidá spalovací motor, všimnete si toho jen podle nenápadného bručení na pozadí – motor je pěkně utlumený a převodovka se ho snaží držet v nižších otáčkách, kde neruší a nežere. Při nízkém zatížení (plachtění na okreskách nebo poskakování v obci) navíc znovu přebírá taktovku elektřina, která taky pomáhá s živou reakcí na pokyn plynového pedálu. Výsledkem je velice příjemný řidičský komfort a nízká spotřeba – ve městě a na okreskách jste v tom za méně než pět litrů, v kombinaci s dálnicemi se vejdete do šesti litrů.

Foto: Lukáš Kukla

Standardní výbavou verze E-Tech je 7" přístrojový štít a 7" dotykový infotainment

Na časté dálkové přesuny je tedy pořád lepší diesel a pro nenáročné řidiče, kteří netráví každý den za volantem, bude zase vhodnější benzin. Plug-in hybrid je ideální pro ty, co najedou denně nějakých 50 kilometrů (z větší části po městě a v jeho okolí) a mohou doma nebo v práci nabíjet – pak jim elektrifikovaný pohon dokáže ušetřit spoustu peněz za palivo, aniž by se museli omezovat, když vyrazí na nějakou dálkovou trasu bez možnosti nabíjení.

Jako výhodu navíc k tomu dostanete SPZ pro nízkoemisní auta s drobnými výhodami – třeba že nebudete potřebovat dálniční známku nebo že budete moci parkovat v centech některých velkých měst zdarma. Ale tyto úspory vám vyšší pořizovací cenu (zvlášť v zemi bez jakýchkoliv ekonomických pobídek pro pořízení nízkoemisních automobilů) určitě nevrátí…

Proč si vybrat R.S. Line?
Málokdo si může dovolit pořídit si drsnou sportovní verzi Megane RS. Pokud ale máte rádi její styl, můžete ho mít i na běžné motorizace ve formě paketu R.S. Line – obsahuje upravený přední a zadní nárazník, dvojitou koncovku výfuku (to se však plug-in hybridní verze netýká) nebo 17“ litá kola. V kabině pak nejvíc oceníte anatomická sedadla vpředu, sportovní volant potažený kůží Nappa nebo čalounění s kontrastním prošíváním.

Můžeme vás ale uklidnit, že hybridní Megane E-Tech jezdí jako jeho konvenční sourozenci – sebejistě a obratně v zatáčkách, klidně a pohodlně na rovinkách (těch 150 kilo navíc není za volantem ani moc znát). Řízení je díky automatické převodovce (a dlouhému seznamu jízdních asistentů) dětsky snadné, jen mějte na paměti, že stejně jako všechny ostatní hybridy i Megane E-Tech odměňuje plynulou jízdu a citlivé zacházení. Pak si užijete výhod elektrického pohonu v podobě tiché a úsporné jízdy nejvíc.

Jízdní zážitek za volantem plug-in hybridního Renaultu Megane E-Tech je tedy ve srovnání s jeho konvenčními sourozenci dost nevšední a potěší všechny fanoušky moderních technologií. Ti praví nadšenci elektromobility si ale rádi ještě pár měsíců počkají na čistě elektrický Megane E-Tech – ten slibuje výkonnější pohon a dojezd až 470 km, k tomu modernější infotainment a prostornější interiér (dvě nejvýraznější slabiny současného Meganu, který na trhu kroutí už šestý rok). Čekají nás vážně zajímavé časy…

Plug-in hybridní Renault Megane E-Tech pořídíte již za 775 000 Kč, případně za příplatek 30 tisíc můžete mít praktičtější kombi Grand Tour (nabídne o 121 litrů objemnější kufr).

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon68 kW (91 k) při 5 600 ot./min
Točivý moment144 Nm při 3 200 ot./min
Elektromotor69 k a 205 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí160 k
Převodovkamultimódová automatická – 2 stupně pro elektromotor, 4 stupně pro spalovací motor
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 530 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,4 s
Maximální rychlost175 km/h
Spotřeba (kombinace)1,2 l/100 km
Objem palivové nádrže39 l
Kapacita baterie10,4 kWh
Elektrický dojezd50 km
NabíjeníAC 3,7 kW
Kola a pneumatiky205/55 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)4 359/1 814/1 447 mm
Rozvor2 669 mm
Objem zavazadlového prostoru261 l

Reklama

Sdílejte článek