Hlavní obsah

Kdo sní o Toyotě Yaris Cross 4×4, musí sáhnout po hybridní verzi. Co na to ale říká Honza Koubek?

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je vyšší, hranatější, tváří se jako malý sourozenec Toyoty RAV4 a se zlatavým lakem se opravdu nedá přehlédnout. Podařilo se mu ale zachovat si výborné jízdní vlastnosti klasického Yarisu? A kolik toho nabízí navíc?

Článek

Na první pohled je to typický představitel tzv. městských crossoverů, tedy auto, od kterého žádné terénní vlastnosti nečekáte. Světlá výška 16 cm je ale překvapivě slušná, a když si připlatíte, můžete mít i pohon všech kol, takže Yaris Cross se nějaké nezpevněné cesty rozhodně nelekne. Je ale fakt, že většina lidí s ním bude jezdit výhradně po silnici a na skutečný terén existují jiné malé off-roady, jako je například Suzuki Jimny.

Pokud opravdu toužíte po Yarisu s pohonem všech kol, budete si muset připlatit za hybridní verzi. Zadní kola totiž pohání pomocí malého elektromotoru. Je sice papírově slabý, ale pěkně zpřevodovaný, takže v kluzkých podmínkách opravdu pomůže. Vpředu je pak elektromotor výrazně větší a s benzinovou tříválcovou patnáctistovkou je spojený tak dobře, že po městě budete jezdit častěji na elektřinu než na benzin – a pozor, tohle auto není plug-in hybrid, nenabíjí se ze zásuvky, ale pouze spotřebovává energii nabranou při brzdění.

Interiér je prakticky shodný s klasickým Yarisem, takže navzdory prvotnímu dojmu z většího auta nečekejte uvnitř zázraky. Má to celé nějaký háček? To se dozvíte ve videu…

Reklama

Načítám