Hlavní obsah

Druhá generace BMW Active Toureru se povedla lépe. Fanoušek značky ale bude zklamaný

Původní BMW řady 2 Active Tourer bylo založené na platformě UKL2. Automobilka se tehdy auta s pohonem předních kol ještě pořád tak trochu „učila“Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První generace nebyla žádný zázrak, alespoň tedy co se jízdních vlastností týče. I tak se ale prodávala natolik slušně, že si vysloužila nástupce. Nová řada 2 Active Tourer od BMW už je dost jiná písnička.

Článek

Původní BMW řady 2 Active Tourer bylo založené na platformě UKL2, vypůjčené z Mini Countrymanu. Automobilka se tehdy auta s pohonem předních kol ještě pořád tak trochu „učila“. Také proto se první kompaktní MPV z Mnichova dočkalo u profesionálů kritiky.

Jenže zákazníci to viděli trochu jinak. Nepotřebovali skvělé jízdní vlastnosti ostatních bavoráků, chtěli prémiovou značku a variabilní interiér. Navíc pro celých 80 % z nich to bylo jejich první BMW, takže vlastně neměli moc s čím srovnávat, a tudíž nebyli zklamaní. Žádný jiný model nepřinesl značce tolik nových zákazníků, takže už jen proto si Active Tourer zasloužil nástupce.

Druhá generace už je založená na platformě FAAR, která je větší a především modernější. Nabízí daleko více možností, ať už jde o semiautonomní jízdní pomocníky nebo o paletu pohonných jednotek, která nově může nabízet nejen mild hybridy, ale i plug-in hybridy.

Já si ovšem na test vypůjčil jediný nafťák v nabídce, model 218d s dvoulitrovým čtyřválcem. Bude skvělý na pravidelné dlouhé cesty, ale ve srovnání s mild-hybridními benziny nemůžete přeslechnout, že co se týče kultivovanosti, trochu zaostává.

Moje další poznatky o kvalitě interiéru, variabilitě, ergonomii a dalších aspektech řady 2 Active Tourer se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám