Hlavní obsah

BMW i4: Loňské auto roku umí překvapit cenou, ale zkrátí se dojezd

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Základní verze elektrického BMW i4 se hodí spíš do příměstského provozu, ale spoustě zákazníků to bude bez problémů vyhovovat. Menší akumulátor s sebou nese nevýhody, ovšem i některé výhody.

Článek

Možná hádáte správně: menší baterka znamená kratší dojezd, ale také nižší hmotnost a především nižší cenu. Pořád se bavíme o elegantním liftbacku od prémiové značky, takže cenu samozřejmě musíme brát v těchto intencích - ale už samotný fakt, že je přímo srovnatelná se spalovacími sourozenci, si zaslouží pochvalu.

S jedním motorem a „pouhými“ 286 koňmi sice tahle verze vedle špičkové M50 působí trochu neduživě, ale v běžném provozu funguje podobně pěkně - jezdí jako skutečný bavorák a stejně tak působí i vnitřní atmosférou. Nekřičí na všechny: „Podívejte, já jsem elektromobil!“ To by mnohé zákazníky mohlo odradit. Vypadá i funguje jako úplně normální auto.

Samozřejmě s tím rozdílem, že jezdí naprosto tiše… V ideálním případě. Můžete si totiž zvolit i syntetický zvuk Iconic Sounds, ale nemyslím si, že je to úplně dobrá volba. Hans Zimmer se sice snažil, ale emoce z jízdy v BMW si osobně představuju podkreslené dočista jiným soundtrackem. Možná to však bude stejný případ jako s designem - každému se bude líbit něco trochu jiného.

A když už jsem u designu, určitě se tu zas objeví pár komentářů ohledně velkých ledvinek na přídi, ale já už jsem si na ně skutečně zvykl natolik, že je nevnímám jako něco negativního. Samozřejmě hodně záleží na barevné kombinaci - pokud by byly příliš kontrastní, například chromové na černém autě, byl by to asi větší problém, ale v paketu černých rámečků v kombinaci s mechově zelenou metalízou Manhattan jsem byl v podstatě spokojen. A ten pěkný interiér… No, jen se podívejte na video.

Reklama

Načítám