Hlavní obsah

Audi RS3 je ještě ostřejší a schopnější. Umí jezdit bokem a tu zelenou dostanete zdarma

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V přídi zůstává charakterní pětiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 400 koní. Zcela nový je ale pohon všech kol, který opouští jednodušší Haldex s mezinápravovou spojkou a přechází k Torsenu, navíc spolupracujícímu s aktivním sportovním diferenciálem mezi zadními koly. Audi RS3 umí běžnou okresku naprosto zdecimovat.

Článek

Na slavné trase z bodu A do bodu B je jen málo aut, která by nové RS3 nějak výrazněji ujela. Její schopnost sveřepě se držet asfaltu i v nepříznivých povětrnostních podmínkách je omračující, a když přijde opravdová slota, například sníh, díky novému pohonu všech kol umí trochu jezdit i bokem.

Vlastně umí jezdit bokem i na běžném asfaltu, jen na to potřebujete spoustu místa nebo opravdu hodně odvahy. Já si to na silnici netroufnul a radši jsem to jel vyzkoušet na polygon MaxCars, kde je dost místa na případné chyby. Audi se svými 400 koníky a 500 Newtonmetry opravdu nemá problém udržet táhlý řízený smyk všech čtyř kol, jenom pořád cítíte, že alespoň z poloviny za vás všechno řídí elektronika.

A to je vlastně jediná drobná výtka, kterou jsem k Audi RS3 měl – a spíš se týká mých osobních preferencí než auta samotného. Mám prostě rád věci pod kontrolou sám, zatímco Audi si část kontroly vzít nenechá. Nepochybuji však, že je díky tomu rychlejší a především bezpečnější i pro méně zkušené řidiče.

Na moje další poznatky se podívejte ve videu.

Reklama

Načítám