Hlavní obsah

Unikátní Dodge Charger s výkonem 1 500 koní a 4 x 4

Foto: SpeedKore Performance Group

Na tomto Dodgi Chargeru něco nehraje – karbonový bodykit, kola jako vystřižená ze sprintových závodů a… výfuk v předním nárazníku?! Firma SpeedKore z amerického Milwaukee se pěkně vyřádila

pondělí 05:00

Americký úpravce SpeedKore rozhodně neslyšel pořekadlo „Co je moc, to je příliš“. Jak jinak si totiž vysvětlit vznik tohoto monstra, založeného na vozu Dodge Charger? Přes 1 500 koní, pohon všech kol, výfuk vyvedený v předním nárazníku… Tohle je vlastně větší „démon“ než samotný Dodge Demon!

Článek

A není to jen ta ryzí „ďábelskost“, kterou sdílí s jedním z nejrychleji akcelerujících aut na světě – ve skutečnosti motor tohoto Chargeru od SpeedKore opravdu pochází z Dodge Demon. V tomto autě sice motor přišel o svůj kompresor, tedy i jeho charakteristický jekot, jako kompenzace tu však jsou dvě turbodmychadla. Výsledek je těžko uvěřitelných 1 525 koňských sil.

Foto: SpeedKore Performance Group

Dodge Charger od SpeedKore je dokonale uzpůsoben na závody ve sprintu

Samozřejmě se něčeho takového nedá docílit jen tím, že do velké 6,2l V8 nacpete dvě turbodmychadla a voilà – hotovo. Ne, SpeedKore, blázni v tom správném slova smyslu, kteří sídlí v americkém Milwaukee, totiž osadili motor novými hlavami od firmy Thitek, přidali nové vstřiky a na zakázku vyrobený výfuk. A věřte nám, že tento výfuk je opravdu tak zakázkový, jak to jen může být – pro použití na trati, tedy spíše na drag stripu, abychom byli přesní, auto vyfukuje zplodiny z předního nárazníku, což zvyšuje výkon, protože výfuk jako takový je zkrátka kratší, a tudíž efektivnější. Avšak pro použití na silnici se dá výfukové potrubí přesměrovat k zadnímu nárazníku, kde pro změnu bublá závodní výfuk od společnosti Magnaflow. Asi proto, aby to „nedělalo takovej kravál“…

Foto: SpeedKore Performance Group

Speciální „dvojitý“ výfuk dodala firma Magnaflow. Pneumatiky jsou zase od odborníků přes závody ve sprintu Mickey Thompson

Pro jistotu však byl tento Charger ještě vybaven plně nastavitelnou redukcí plnícího tlaku – snad proto, aby odpadla nutnost měnit zadní gumy už jen po cestě na sprintovací dráhu. A pokud bude na některé auto sedět lidové pořekadlo „žere i trávu kolem silnice“, bude to právě tohle – Charger od SpeedKore má palivový systém s trojitým čerpadlem. I když pravda, on mnohé napovídal samotný výkon přes 1 500 koní…

Jednou z nejzajímavějších a možná i překvapivých (nicméně podle nás logických) úprav však je přestavba na pohon všech kol. Takto enormní výkon a přestavba na „čtyřkolku“ si také vyžádala novou převodovku, takže tu dodala firma Hellraiser Performance. Z ní pak tato síla bude směřovat přes karbonové hnací hřídele na kola a posléze smažit všechny čtyři gumy zároveň.

Frajeři ze SpeedKore evidentně nejsou žádní amatéři. Koneckonců nedávno udělali totéž monstrum ve verzi kupé, tedy založené na modelu Challenger. A dokonce postavili i jedno auto jako stvořené pro Vina Diesela alias Dominica Toretta, který koneckonců jedno i vlastní.

Tento speciálně upravený Charger, který bude na rovinkách jen těžko hledat přemožitele, dostal také kompletně nový bodykit, jenž je celý z karbonu. Součástí kitu jsou nové nárazníky, rozšířené blatníky a odlehčené boční prahy. Pomyslnými třešinkami na ďábelském dortu jsou pak karbonová kapota, karbonový zadní spojler a karbonový difuzor. Celé auto je obuto do speciálních ráfků Bogart a pneumatik od renomované americké značky Mickey Thompson, specializující se hlavně na pneumatiky pro závody v dragu.

Nejsme si jisti tím, zda něco podobného svět opravdu potřebuje, ale evidentně něco podobného chce. Koneckonců, minimálně doma v USA si uplatnění rozhodně najde! Vzhledem k tomu, že na webových stránkách společnosti SpeedKore místo ceny svítí kolonka „Cena na vyžádání“, patrně nepůjde o levnou zábavu…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama