Hlavní obsah

Tohle není garážový tuning, jedná se o Imprezu STI S201!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přelom milénia by obdobím šílených tuningových výtvorů. Avšak zatímco u nás se dávaly neony na Škodu 120, v Japonsku vám auto vytunili už ve fabrice. Jen se podívejte na tohle Subaru Impreza! Dnes je to sběratelský kus.

Článek

Vážně, tohle je ceněný sběratelský kus. Vypadá sice jako hlavní hvězda Mimoňských válek, ve skutečnosti je to však sériové auto, ne žádný výtvor Edy tunera. A vyrobilo se jich pouze 300 kusů, takže dnes jde o jedno z nejvzácnějších Subaru, které navíc stálo na začátku řady S200 (dnes je nejnovější verze S208). 

Foto: Archiv Garáž.cz

V Japonsku té doby platila gentlemanská dohoda, že auta nebudou mít více než 280 koní, byť ne vždy to platilo i v reálu, plno auto mělo více, jen na papíře svítilo 280. Neplatilo to však pro limitované edice jako je tato, takže S201 měla oficiálně 305 koní. A to bylo v roce 2000 docela hodně. Auto navíc využívalo veškerých doplňků z katalogu STI, takže šlo vážně o auto určené k ostré jízdě. Vážilo 1270 kg a nejzajímavější je na něm onen bodykit, který navíc má některé díly vyvedeny v jiné barvě, než zbytek auta! Mimochodem, vidíte ona světélka v předním nárazníku? Tak to jsou blinkry. 

V následujícím videu uvidíte auto detailně, a to i při jízdě. Nicméně komentáři však porozumí asi málokdo. Nutné je ještě říci, že všech 300 kusů bylo výhradně pro japonský trh s pravostranným řízením.

Reklama

Načítám