Hlavní obsah

Skvělý, zbytečný, drahý a vyprodaný: Range Rover Sport SV Edition One je prostě výjimečný

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Terénní auto, které umí být luxusním obývákem a zároveň se neztratí ani na závodním okruhu? Takovou věc přece nikdo nepotřebuje! Skloubit schopnost brodit řeky a v mírném driftu zdolávat zatáčky asfaltové trati je natolik složité, že to prostě téměř nedává smysl. Jenže Range Rover to prostě udělal.

Článek

Možná si pamatujete předchůdce tohoto modelu. Range Rover Sport SVR měl pětilitrový kompresorový osmiválec z Jaguaru a byl to takový SUV hot rod. Zbytečně přemotorované auto pro lidi, kteří nevědí, co s penězi. Byla to legrace, ale ve výsledku vlastně člověk vrtěl hlavou a pořád moc nechápal, pro koho to vlastně má být určené. Novým Range Roverem Sport SV se stačí projet, a i když vám zcela logicky přijde předražený a úplně nesmyslně výkonný, nelze se ubránit pocitu hlubokého obdivu k celému týmu, který tohle auto dával dohromady.

Nejde jen o motor (tentokrát 4,4litrový osmiválec se dvěma turby, původem od BMW) a jeho 635 koní a 800 Nm, ale především o podvozek. Vzduchové odpružení, vzájemně hydraulicky propojené stavitelné tlumiče, které nahrazují i stabilizátory, natáčení zadních kol, chytré uzávěrky diferenciálů, snížení standardně o 10 a v nejostřejším jízdním režimu SV o dalších 15 mm, to všechno dohromady znamená, že Range Sport SV jezdí hbitěji a přesněji, než byste byli u 2,5tunového auta schopni uvěřit. Dokonce i na univerzálních pneumatikách, se kterými se můžete vydat do terénu, drží tohle auto jako přibité, elektronika funguje na jedničku, a když ji vypnete, vůz ochotně začne mírně házet zadkem.

Ne že bych to zkoušel nějak moc - karbonová 23" kola osazená na téhle limitce Edition One jsou extrémně drahá záležitost a opravdu bych nechtěl být ten, kdo je někde poškodí. Společně s karbon-keramickými brzdami ale snižují neodpruženou hmotnost o masivních 70 kg a to s jízdními vlastnostmi dělá doslova divy. Když ještě přihodíte matný lak a doplňky v karbonové fólii, příplatek se vyšplhá na rovný půl milion. Celé novinářské auto stálo lehce přes 6 milionů korun, což je skutečně zběsilá částka. Ale zákazníkům to zjevně nevadí. Limitovaná startovní Edition One (celkem jich automobilka vyrobí 675, z nich jen 215 bylo v této matné barvě) je totiž už beznadějně vyprodaná a zájemci si budou muset počkat na „běžná“ SUV.

Na rozdíl od špičkových verzí Porsche Cayenne a Aston Martinu DBX nabízí Range Rover SV neuvěřitelnou univerzálnost. Naučil se sice až obdivuhodně dobře jezdit po závodních okruzích (nebo rychlých okreskách), přitom však neztratil téměř vůbec nic ze svých terénních schopností a prakticky nic z jízdního komfortu. Pocit pojízdného luxusního obýváku uvnitř zůstal, až na to, že navíc můžete mít sedačky Body and Soul, které vás pomocí vestavěných reproduktorů vtáhnou do reprodukované hudby tak dokonale, až budete mít pocit, že jste přímo v klubu – a přitom vám nebude pískat v uších, protože nemusíte aparaturu dávat nijak moc nahlas. Range Rover dokonce tvrdí, že díky těmto sedačkám mohou mít zážitek z hudby i neslyšící. I na takových kuriozitách je prostě znát, že Range Rover v tomto případě neponechal náhodě skutečně vůbec nic.

Co dalšího se mi na Range Roveru Sport SV líbilo a co mě naopak trochu zklamalo, zjistíte ve videu.

Reklama

Načítám