Hlavní obsah

Nové SUV se čtyřkolkou nemusí stát raketu. SsangYong Tivoli je trochu opomíjené, ale velmi příjemné auto ze staré školy

Video: Garáž.cz

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Korejský SsangYong si u nás postavil pověst na prima poměru cena/výkon, což platí i pro nejmenší model v nabídce. Tivoli startuje hluboko pod půl milionem a jako jedno z mála v dané kategorii nezanevřelo na pohon 4 × 4.

Článek

Zatímco bestseller Korando a extravagantní Torres si poslední dny užívají marketingového popředí, nejmenší SUV SsangYongu jménem Tivoli zůstává maličko v ústraní. Loni sice prošlo omlazovací procedurou, pořád však zůstává „normálním“ autem, které spíš než technologické nadšence potěší staromilské motoristy.

On ten facelift ani nebyl kdovíjak dramatický. Tivoli se změnilo hlavně vpředu, kde dostalo zaslepenou příď mezi hlavními světlomety s ozdobnými barevnými prvky. Zbytek zůstává prakticky beze změn a hlavně vzadu už je takřka desetileté stáří modelu přece jen znát.

Nejvýraznější novinkou uvnitř je dotykové ovládání klimatizace, které nahrazuje tradiční otočné ovladače. K dispozici je také středová obrazovka infotainmentu se zrcadlením chytrého telefonu nebo digitální přístrojový štít. Tím však výčet moderních výstřelků končí, v ostatních aspektech je pracoviště řidiče jednoduché a intuitivní. Zkrátka sednout a jet.

Foto: Jan Majurník

Vzhledem k délce lehce přes 4,2 metru je místa vzadu obstojně, vcelku praktický je i zavazadelník s objemem 423 litrů. Komu by to nestačilo, ten může sáhnout po praktičtějším sourozenci Tivoli Grand, který v kufru uveze až 720 litrů. Dnes už je ale dostupný jen ze skladových zásob.

Žádné motorové dilema řešit nebudete. Tivoli má pouze přeplňovanou benzinovou patnáctistovku s výkonem 163 koní a 280 newtonmetry točivého momentu. Zákazník si však může vybrat, jestli chce zůstat u šestistupňového manuálu a pohonu předních kol, nebo si připlatí za automat od Aisinu (+35 900 Kč), případně pohon všech kol (+39 900 Kč).

Sladění motoru s převodovkou je příjemné, pokud tedy neočekáváte vyloženě atletické schopnosti. Tivoli není sporťák, díky malému půdorysu a pohotovostní hmotnosti jen lehce přes 1,3 tuny však v zatáčkách působí obratným a lehkonohým dojmem. Nástrahy českých cest podvozek překonává komfortně, obzvlášť se čtyřkolkou, jejíž součástí je i sofistikovanější víceprvkové zavěšení vzadu. A spotřeba? Kolem osmi litrů, v závislosti na tom, jak budete na patnáctistovku tlačit.

Benefitem Tivoli vůči konkurenci je především pořizovací cena. Už solidně vybavený základ stojí 439 900 Kč, i se čtyřkolkou se tedy bezpečně vejdete do půl milionu. Styl a výbavu můžete dále šperkovat příplatkovými pakety, ani jejich ceny ale nejsou kdovíjak přemrštěné. Pokud vás tento malý SsangYong zaujal, nezapomeňte mrknout na podrobnější video přiložené výše!

Načítám