Hlavní obsah

Test auta roku: Mercedes třídy E excelentně spojuje moderní techniku s tradičním komfortem

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chcete vědět, proč se nová generace ikonického Mercedesu třídy E získala prestižní titul Auto roku 2024? Vypadá sice dost podobně jako ta předchozí, přesto je úplně nová a až po strop našlapaná těmi nejmodernějšími technologiemi. Jenže o ty tu vlastně vůbec nejde…

Článek

Zapomeňte na TikTok, Angry Birds a selfie kameru, to jsou blbiny dobré jen pro novinové titulky. Na palubě nového Mercedesu třídy E je však další spousta technických vychytávek, které by vás měly zajímat. Třeba zcela nový infotainment MBUX, jejž můžete mít dokonce ve spojení s třídisplejovým konceptem Superscreen (za příplatek 43 tisíc) – ten je nejen přehledný a intuitivní na ovládání (třeba otravné upozornění na překročení rychlosti vypnete jediným dotykem), ale má také geniálně propracovanou rozšířenou realitu pro navigaci, díky níž nikdy nezabloudíte.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

V kabině třídy E je potěšení trávit čas, budete si tu připadat jako v pokojíčku. Velmi hi-tech a luxusním pokojíčku.

Digitální světlomety prozáří noc a ještě malují na silnici, aby upozornily na nebezpečí vás nebo chodce, natáčecí zadní náprava zvýší stabilitu na dálnici a umožní vymotat se s velkou limuzínou i v úzkých podzemních garážích, audio Burmester se 17 reproduktory vám svými basy pěkně promasíruje záda (doslova, má reproduktory i v opěrkách sedadel) a díky řidičským profilům si přizpůsobíte nastavení auta na míru.

Horkou novinkou je také plug-in hybridní pohon druhé generace, který umožňuje elektrický dojezd až 110 km (baterii o kapacitě 25,4 kWh můžete nabíjet pomalu i rychle, díky vzdálenému přístupu přes mobilní aplikaci máte navíc neustále přehled, jak dlouho ještě budete nabíjet), přitom díky spalovacímu motoru (Mercedes nabízí kombinaci s benzinovým i naftovým motorem) nejste nijak omezeni ani na dlouhých štrekách. Zkrátka těch technických kouzel je tolik, že by se z toho jednomu zatočila hlava…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Benzin i diesel, čtyřválce a šestiválce, k tomu plug-in hybridy s benzinovým i dieselovým motorem – šířka nabídky motorizací třídy E je skutečně výjimečná.

A přitom tím největším kouzlem nové třídy E je to, jak moc zůstává věrná svému tradičnímu charakteru. Vklouznete do pohodlného křesílka a kocháte se nádherně zpracovaným (a náladově osvětleným) interiérem, kožený věnec volantu je přímo radost svírat v dlaních a páčka pod volantem vám našeptává, abyste s ní pohnuli do polohy „D“ a vyrazili na cestu.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Třída E má klasické tvary okořeněné moderními prvky včetně LED světel s propracovanou grafikou.

Na přístrojovém panelu s vysokým rozlišením si můžete zobrazit normální kruhové budíky a sofistikovaný pohon především exceluje v prohloubení přirozeného uklidňujícího charakteru typického pro mercedesy – přináší naprosto tichou a hladkou jízdu (ani když naskočí spalovací motor, pohodu na palubě nijak neruší), k tomu si přidejte komfortní pohupování na vzduchovém podvozku a snadné řízení s podporou mnoha sofistikovaných asistentů a máte před sebou dokonalého každodenního společníka na krátké popojíždění i dlouhé štreky.

Nové „éčko“ je prostě okouzlující – je skrz naskrz moderní, aby drželo krok s dobou, a přitom svým charakterem zůstává zcela klasickým Mercedesem, do kterého sednete a tep vám hned spadne o deset úderů níž, cestu si v prostředí rozmazlujícím prvotřídní kvalitou a vytříbeným komfortem vyloženě vychutnáte a na jejím konci se cítíte ještě odpočatější než na začátku. Je to nejlepší auto své třídy a po zásluze Auto roku 2024.

Ceník Mercedesu třídy E začíná na částce 1 519 760 Kč za benzinový E 200, naftový E 220 d stojí 1 583 890 Kč, plug-in hybridní E 300 e (benzin) pak pořídíte za 1 781 120 Kč a E 300 de (diesel) za 1 828 310 Kč. Testovaná verze E 400 e 4MATIC začíná na částce 2 029 170 Kč. Nad ní jsou pak šestiválcové motorizace.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu podél + elektromotor
Zdvihový objem1 999 cm3
Výkon185 kW (252 k)
Elektromotor95 kW (129 k)
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí381 koní a 650 Nm
Převodovkaautomatická, 9 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 265 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,3 s
Maximální rychlost250 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)0,7 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kapacita baterie25,4 kWh
Elektrický dojezdaž 110 km
NabíjeníAC 11 kW, DC 55 kW
Kola a pneumatiky245/40 R20 vpředu, 275/35 R20 vzadu
Rozměry (délka/šířka/výška)4 949/1 880/1 480 mm
Rozvor2 961 mm
Objem zavazadlového prostoru370 l
Načítám