Hlavní obsah

Stylové kombi s luxusním nádechem z Číny: Nio ET5 válcuje Teslu a soupeří s vyhlášenými evropskými značkami

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Otestovali jsme další model „čínské Tesly“, který má se svým americkým předobrazem mnoho společného, ale v mnohém se také liší. A tu hlavní odlišnost poznáte hned na první pohled…

Článek

Zírejte a divte se, toto není SUV! Možná jste získali pocit, že se poslední dobou jiná auta než SUV a crossovery už ani nevyrábí – a nemáte tak úplně nepravdu. Ale občas se objeví i bílá vrána v podobě Nia ET5 Touring, jednoho z mála elektrických kombi na trhu (vlastně jsou jen tři, lacinější MG5 a horká novinka VW ID.7 Tourer).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Nio ET5 Touring je moc pěkné auto s propracovanou aerodynamikou (vyšperkované zatahovacími klikami a bezrámovými okny dveří), hodnota součinitele odporu je tak pouze 0,25. To znamená nejen menší spotřebu a delší dojezd, ale také nižší hlučnost.

Ale ET5 Touring není typická krabice od bot na kolech, spíš vypadá jako elegantně-sportovní shooting brake, takže si šikovnou praktičnost (bavíme se o kufru se základním objemem 450 litrů, který jde sklopením zadních opěradel rozšířit až na 1 300 litrů) užijete pěkně ve stylu. Navíc velmi neokoukaném stylu (vozů značky Nio na českých silnicích zatím moc nepotkáte), takže se všude budete těšit velké pozornosti.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kufr má elektrické bezdotykové otevírání, základní objem 450 litrů lze rozšířit sklopením opěradel (dělených 40 : 20 : 40) až na 1 300 litrů.

Přitom nepřijdete o všechny výhody SUV, protože kvůli bateriím v podlaze sedíte za volantem trochu výš než obvykle, takže nastupování i vystupování je o poznání snadnější a máte také lepší výhled přes nízkou kapotu. Přitom si při jízdě nepřipadáte, jako byste seděli „na autě“ – snadno se s ním propojíte a máte ho zcela pod kontrolou, takže se můžete do zatáček vrhat docela odvážně a ani na rovinkách ho nemusíte šetřit, když máte pod pravým chodidlem na povel stádo 490 koní (s jistotou pohonu všech čtyř kol), které vás na stovku vystřelí za pouhé čtyři sekundy.

Berte to ale spíš tak, že máte vždy dostatečnou výkonovou rezervu, Nio ET5 je laděný spíš jako rodinný cruiser. Vlastně dost luxusní rodinný cruiser, protože minimalisticky pojatý interiér ukrývá až překvapivě prostopášnou výbavu – elektrické dovírání dveří, kožené sedačky s vyhříváním, odvětráváním i masáží, ambientní osvětlení s možností výběru z 256 barev nebo audiosystém s 23 reproduktory a výkonem 1000 W (s Dolby Atmos a Dirac Pro algoritmy).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Minimalistický interiér hodně připomíná Teslu, ale zpracování i výbava je o třídu výš a může se směle měřit s evropskou konkurencí. Další výhodou oproti Tesle Model 3/Y je, že 12,8palcový dotykový displej infotainmentu doplňuje 10,2palcový přístrojový panel.

Hej, kde je můj Nomi?!

Osobní hlasový asistent Nomi se svou vesele animovanou a pohyblivou hlavičkou je unikátním prvkem automobilů značky Nio, který potěší děti i dospělé. Připlácí se za něj však 750 eur (v přepočtu 19 tisíc korun), takže si řada majitelů vystačí jen s jeho „nehmotnou“ digitální verzí (panel na středu palubní desky, který také umí barevné animace).

Foto: Lukáš Kukla

Hlasový asistent Nomi může mít dvě podoby: Vlevo základní verze Halo reprezentovaná ploškou s barevnými efekty umístěnou na vrcholu palubní desky, vpravo příplatkový Mate s pohyblivou a animovanou „hlavičkou“.

Za jízdy si tak uvnitř můžete udělat pořádnou diskotéku nebo si užívejte to úžasné ticho a klid spolu s hladkou a pohodlnou jízdou typickou pro každé elektrické auto. Samozřejmostí je také snadné řízení s nastavitelnou úrovní rekuperace (bohužel jen přes menu schované hluboko v infotainmentu) a ulehčované balíkem jízdních asistentů (který by ale potřeboval ještě trochu odladit, aby třeba adaptivní tempomat nechytal auta v odbočovacích pruzích).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Radar, 12 ultrazvukových senzorů, sedm kamer s ultra vysokým rozlišením a LiDAR (laserový radar) – senzorická výbava Nia je výjimečně široká, ale fungování jízdních asistentů by ještě chtělo trochu odladit.

Jak daleko dojede?

Nio nabízí pouze jednu výkonovou variantu (dva elektromotory s celkovým výkonem 490 koní a 700 Nm), zato si můžete vybrat ze dvou baterií. Základní s LFP chemií (lithium-železo-fosfátovou) o kapacitě 75 (využitelná 70,5 kWh) umožňující dojezd na jedno nabití 435 km (nabíjení výkonem až 140 kW).

Případně si můžete připlatit cca 220 tisíc za větší 100kWh (využitelná 90 kWh) baterii s NMC chemií (lithium-nikl-kobalt-manganovou) a dojezdem až 560 km (nabíjení výkonem až 180 kW).

Foto: Nio

V domácí Číně a západní Evropě Nio vybudovalo síť výměnných stanic, kde vám za pár minut prohodí vybitou baterii za nabitou.

Na západoevropských trzích si lze baterii od automobilky dokonce jen pronajímat za měsíční poplatek. Po Evropě také funguje síť výměnných stanic (za pár minut vám tam prázdnou baterii nahradí plně nabitou), takže se nemusíte vůbec zdržovat nabíjením. Aktuálně jich je však pouze 30 a žádná z nich není na území ČR.

Nio ET5 Touring je tak velmi příjemným společníkem při každodenním popojíždění i na dlouhých cestách, nabídne rozmazlující pohodlí i solidní praktičnost. A vůbec se nemusíte bát čínského původu, protože je zpracované na evropské úrovni a Teslu nechává daleko za sebou.

Bohužel tedy i cenově, protože na českém trhu ho od individuálního dovozce, pražské firmy Cario, pořídíte za nějakých 1,6 milionu. Soupeřem Nia ET5 Touring tak není Tesla Model 3 nebo Model Y, ale nedávno představený VW ID.7 Tourer.

Pro jistotu připomeňme, že na vozy Nio platí standardní tří- (u základního modelu), resp. pětiletá tovární záruka a na baterie dostanete standardní záruku 8 let / 160 000 km. Servis probíhá prostřednictvím zahraničních partnerů a oficiální asistence automobilky Nio.

Technické údaje
Motor2× synchronní elektromotor
Výkon360 kW (490 k)
Točivý moment700 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 265 kg
Akcelerace 0–100 km/h4,0 s
Maximální rychlost200 km/h
Dojezd440 km
Kapacita baterie75 kWh (využitelná 70,5 kWh)
NabíjeníAC 11 kW, DC 140 kW
Kola a pneumatiky245/45 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 790/1 960/1 499 mm
Rozvor2 888 mm
Objem zavazadlového prostoru450/1 300 l

Reklama

Načítám