Hlavní obsah

Kombík budoucnosti pro české chalupáře: Čínský elektromobil MG5 má slušný kufr i dojezd, ale co cena?

Foto: Stanislav Kolman (Garáž.cz)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídku britsko-čínského MG doplňuje na českém trhu nový elektromobil MG5. Tvrzení, že nemá konkurenci, může znít jako otřepaná marketingová fráze. Ale je to pravda.

Článek

Značka MG působí na českém trhu teprve krátce, přesto už stihla zabodovat několika cenově sympatickými modely. Obzvlášť elektrické MG4 mile překvapilo, když svou základní cenu stlačilo pod hranici 800 000 Kč, zatímco přímá konkurence obvykle startuje okolo milionu. Jediný elektromobil v nabídce teď doplňují hned dva další – crossover ZS EV (ten se u nás začne prodávat později) a kombík MG5.

Asi už stran té bezkonkurenčnosti tušíte, odkud vítr vane. MG5 je totiž vůbec první elektrický kombík na českém trhu, žádné auto do zásuvky takového střihu u nás dnes nekoupíte. Je však jen otázkou času, než se „pětce“ objeví první přímá konkurence. Opel chystá elektrickou Astru s batůžkem, pozadu nechce zůstat ani Peugeot 308 SW. Jen Škodovka si dá poměrně načas, první elektrický kombík coby alternativa Octavie dorazí až v roce 2026, přednost totiž dostanou crossovery a SUV.

Moderna ve všedním těle

Ale zpátky k britsko-čínské novince. Ta byla na český trh slavnostně uvedena právě dnes a rovnou jsme si dva vystavené kousky mohli prohlédnout. MG5 není globální novinkou, v jiných koutech světa se už nějaký čas prodává. A tak vás asi nepřekvapí, že design vozu je spíše střídmější, zvenčí je to zkrátka takové nenápadné normální auto.

Oproti tomu uvnitř se vyrazilo vstříc moderním trendům. Většina důležitých funkcí se ovládá skrz obrazovky – 12,3" digitální přístrojový štít a 10,25" displej multimediálního systému. Infotainmentu nechybí vestavěná navigace, podpora Apple CarPlay či Android Auto, vhod přijde i vzdálený přístup prostřednictvím mobilní aplikace, díky které máte neustále přehled o dojezdu, stavu nabití či zamčení vozu. Na palubě je zase k dispozici armáda bezpečnostních pomocníků včetně systémů aktivní bezpečnosti sdružených pod názvem MG Pilot.

Foto: MG

MG5 se tváří jako všední kombík. Jedinou odlišností je víčko dobíjecího konektoru vpředu uprostřed.

První svého druhu

Protože jde o vůbec první elektrický kombík u nás, pochopitelně nás zajímala kapacita nákladového prostoru. Zavazadelník standardně pojme 479 litrů, po sklopení zadních sedadel (v poměru 60 : 40) na vás vykoukne až 1 364 litrů. Kufr má variabilní podlahu a vejdou se do něj až metr široké a 1,77 metru dlouhé předměty. Se sklopením lavice však vzadu vznikne nepatrný schod.

Vůz je po vzoru dalších (ale zdaleka ne všech) elektromobilů vybaven systémem V2L, který vám umožňuje nabíjet z trakčního akumulátoru další elektrická zařízení, klidně gril nebo sekačku na trávu. Za napájecí kabel V2L se připlácí 7 990 Kč. Když už jsme u příplatkových položek, sluší se zmínit i střešní nosič za 6 290 Kč, odnímatelné tažné zařízení s cenou 22 090 Kč (se zatížením až 500 kg) a v neposlední řadě možnost dojezdové rezervy s nářadím za 8 990 Kč.

Foto: MG

Kromě slušného objemu potěší kufr i dalšími aspekty, jako je třeba polohovatelná podlážka (na fotce v nejnižší pozici, proto je „schod“ v kufru výraznější). Nástupní prostor je velký a manuálně ovládané víko zavazadelníku se otevírá vysoko.

Více výkonu za méně peněz

Zákazníci mají na výběr dvě varianty pohonu. U obou roztáčí přední kola jeden synchronní elektromotor, liší se však v kapacitě a druhu baterie. Základní provedení má 50,3kWh akumulátor typu LFP (lithium-železo-fosfátová chemie) s deklarovaným dojezdem 320 kilometrů, vyšší verze dostává baterii s technologií NMC (chemie nikl-mangan-kobalt), kapacitou 61,1 kWh a dojezdem 400 km. Zajímavé je, že verze s nižším dojezdem je výkonnější (130 vs. 115 kW), a paradoxně tedy dostanete více síly za méně peněz. Točivý moment je u obou provedení shodných 280 newtonmetrů.

MG5 se nabíjí maximálním výkonem 87 kW a z deseti na osmdesát procent to dle výrobce zabere zhruba 35 minut. Při pomalejším AC nabíjení máte k dispozici výkon 11 kW. V souvislosti s novým kombíkem stojí za zmínku ještě jedno číslo – pohotovostní hmotnost jen lehce přes 1,5 tuny, což je na elektrické auto sympatická hodnota. Na stovce je vůz za 8,3 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 185 km/h.

Ač se výbavové stupně slabší a silnější varianty liší názvem (Emotion a Excite), rozdíl je opravdu jen v kapacitě baterie. Základní varianta (130 kW a 50,3 kWh) startuje na částce 889 940 Kč, vyšší verze (115 kW, 61,1 kWh) stojí 999 940 Kč. Protože zatím nemůžeme ceník srovnávat s žádnou přímou konkurencí, jeho podrobné hodnocení si necháme na později. Ale vzhledem k tomu, jak nás před časem svou dostupností namlsalo MG4, možná jsme základ čekali o něco dostupnější…

Načítám