Hlavní obsah

Číňané jsou zase napřed: V Česku nabídnou první elektrický kombík už po prázdninách, slibuje dojezd 400 km a skvělou cenu

Foto: MG

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zhruba měsíc nás dělí od premiéry nového elektromobilu na českém trhu. Britsko-čínské MG5 bude vůbec prvním elektrickým kombíkem u nás, Octavii Combi předběhne o tři roky.

Článek

Automobilka MG se pod čínským vedením znovu nadechuje k životu a útokem vzala i český trh. U našinců boduje především malé SUV MG ZS s cenou od 444 940 Kč, které si jen za prvních šest měsíců tohoto roku objednalo skoro 800 zákazníků, a jde o třiadvacátý nejžádanější vůz vůbec!

Kromě něj u nás značka nabízí také větší HS, respektive plug-in hybridní EHS. A nejčerstvějším přírůstkem se stal první elektromobil s označením MG4. Ten se velikostně může poměřovat třeba s VW ID.3, svou základní cenovku však dokázal srazit na 779 960 Kč, čímž si u nás vybudoval slušnou palební pozici. Vždyť „trojka“ od VW dnes stojí minimálně milion.

Mezitím MG napříč sociálními sítěmi láká na příjezd dalšího nového elektromobilu – kombíku MG5. A jak nám potvrdilo české zastoupení značky, na slavnostní premiéru včetně odhalení veškerých podrobností se můžeme těšit v první polovině září, tedy krátce po letních prázdninách. „V ČR máme první dva kusy, premiéra se chystá a v září budou k dispozici české ceny,“ potvrdil nám mluvčí českého zastoupení Marek Vodička.

Foto: MG

Dobíjecí konektor MG5 je umístěn na méně tradičním místě uprostřed masky.

A lze předpokládat, že i tady bude cenotvorba velmi příznivá. To ostatně dokazují ony první dva kusy, které se před časem objevily v inzerci. V obou případech nešlo o nové, ale zánovní kousky s nájezdem několik jednotek tisíc kilometrů. A oba byly k mání za 699 000 Kč, přičemž se jednalo o variantu Standard Range.

Ta má dle specifikací z roku 2022 jeden elektromotor s výkonem 130 kW a baterii o kapacitě 50,3 kWh s dojezdem 320 km. Provedení Long Range je sice slabší (115 kW), má však 61,1kWh akumulátor a dle tabulek ujede 400 kilometrů. Obě verze spojuje shodný točivý moment 280 newtonmetrů, stovka za 8,3 sekundy a maximální rychlost 185 km/h. Vyjma palubní 11kW nabíječky lze vůz u DC stojanu dobíjet výkonem až 87 kW. Z pěti na osmdesát procent to trvá zhruba 40 minut.

Na finální specifikaci pro český trh si raději ještě pár týdnů počkejme. Stejný by však měl zůstat zavazadlový prostor, MG5 láká na sympatických 578 litrů, přičemž sklopením zadní lavice se objem zvýší na 1 367 l. Pravda, první reálné testy nadšení mírní. Prvně zmíněná velikost totiž platí pro naplnění kufru až po strop. Pod roletu se vejde „jen“ 464 litrů, což je však pořád o 101 litrů více než v případě MG4.

Nechceme předbíhat, ale něco nám říká, že konkurence by se před MG měla mít na pozoru! Elektrický kombík u nás zatím nikdo nenabízí. Závěrem loňského roku jej představily značky Peugeot a Opel, český ceník však zatím schází. A elektrická obdoba Octavie Combi? Její příjezd je naplánován až na rok 2026…

Načítám