Hlavní obsah

Ometání sněhu nikdy nebylo snazší! Čínské Nio se naučilo trik, jaký používají naši domácí mazlíčci

Foto: Nio/CNEV Post

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moderní automobily umí daleko více věcí než jenom jezdit. Jsou vozidla, která se naučila plavat, další se promění v luxusní kino, zatímco jiná se sama vyprostí při zapadnutí. Jenže takové Nio ET9, připomínající čínské Porsche Panamera, se od našich čtyřnohých mazlíčků naučilo jeden trik, díky němuž bude ometání sněhu doslova pohodová podívaná.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Čínská automobilka Nio ukázala jednu z vychytávek svého nového elektrického modelu ET9, jemuž se přezdívá čínské Porsche Panamera a které jde po krku Modelu S od severoamerické Tesly. Výrobce se rozhodl svoje aktivní odpružení nazvané Sky Ride prezentovat poněkud netradičním, ale trefným způsobem – ometáním sněhu!

Výrobce uvolnil video, kde jeho model ET9 dělá stejné pohyby jako například psi, kteří vylezou z rybníku a zbaví se přebytečné vody. Kamuflované Nio se tak třese na místě a přitom ze sebe sklepává přebytečný sníh. Jen si tuhle show představte každou sněžnou zimu!

Nio ET9 ze sebe oklepává sníh díky speciálnímu aktivnímu odpružení.Video: Nio

Jeho aktivní odpružení využívá čtyři nezávisle ovládané tlumiče a čtyři hydraulická čerpadla, takže vedle psího vrtění umí především držet karoserii vozu v rovině při přejezdu nerovností, což automobilka dokazuje dalším videem. Na něm podvozek aktivně pracuje, ovšem karoserie a na ní položené skleničky jsou naprosto v klidu.

Třetí video ukazuje přejezd vozu po nepříjemných silničních retardérech, ovšem tentokrát s pyramidou složenou ze sklenic naplněných tekutinou. A opět ve stylu profesionální obsluhy v nóbl podniku.

Připomeneme, že model ET9 nabídne výkon 707 koní, pohon všech kol, natáčecí zadní nápravu, superrychlé nabíjení a obří, na speciální stanici vyměnitelný akumulátor s kapacitou 120 kWh. Ten autu reálně vystačí na dojezd na jedno nabití na více než 500 km.

Automobil půjde po krku Modelu S od Tesly, EQS od Mercedesu, i7 od BMW nebo Panameře od Porsche. Nio ET9 má zatím jen čínskou cenu, která činí 800 000 čínských jüanů, tedy asi 2,6 milionu korun. Do Evropy však tento model nejspíš hned tak nedorazí, protože i pro domácí zákazníky bude k dispozici až v roce 2025.

Načítám