Hlavní obsah

Sci-fi od Hyundai v novém: Ioniq 5 vypadá sice skoro stejně, ale technika poskočila o pořádný kus

Foto: Lukáš Kukla

Hyundai v tichosti modernizoval svůj elektromobil Ioniq 5. Ani ne tak designově, protože ten trefili hned napoprvé, ale podařilo se vylepšit techniku pod kapotou. Pojďme se detailně podívat, co je tedy přesně nového.

Článek

Futuristický Ioniq 5 se stal prvním čistě elektrickým modelem značky Hyundai. A ani po čtyřech letech v prodeji neztratil nic ze své sci-fi designové přitažlivosti, nic z mimořádně komfortní jízdy, a dokonce ani jeho technika nestihla zastarat. Přesto mu automobilka dopřála modernizaci, která přináší mnoho vítaných novinek.

Nového? Vždyť vypadá úplně stejně…

Úplně stejně sci-fi? To tedy ano, podobné auto na silnici nepotkáte. Proto designéři jen oprášili nárazníky a nabídku litých kol, pozměnili design virtuálních zpětných zrcátek (mají trochu jiný tvar a kryty už nejsou průhledné) a navrch přidali zadní stěrač, který autu hodně chyběl.

Tenhle kousek ale vypadá nějak… sportovněji.

Další novinkou je výbava N Line inspirovaná ostrou sportovní verzí Ioniq 5 N – má podobný bodykit a 20palcová kola, uvnitř nový volant s tlačítkem voliče jízdních režimů, anatomická sedadla čalouněná Alcantarou a perforovanou kůží (takže mohou být nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná), hliníkové nášlapy pedálů a další laskominy.

Foto: Lukáš Kukla

Novinkou pro Ioniq 5 je také sportovně laděná výbava N Line. Vypadá skvěle!

Akorát asi nemá těch zběsilých 650 koní, co?

To ne, musí si vystačit s výkonem 229 koní v zadokolce nebo 325 koní v testované čtyřkolce – což jsou hodnoty shodné s verzí před faceliftem. Nově ale dostanete baterii s kapacitou zvýšenou ze 77 kWh na 84 kWh, která umožňuje cca o 60 km delší dojezd než dříve. Běžné verze se tak dostávají s dojezdem na 550 a více km, N Line s většími koly se pohybuje kolem stále slušných 500 km. A s naměřenou spotřebou kolem 20 kWh v kombinovaném provozu a kolem 16 kWh ve městě to vůbec není nereálné číslo.

Nabíjení

Hyundai také ještě trochu vylepšil nabíjení – zvýšil maximální nabíjecí výkon (z 239 na 260 kW), zlepšil nabíjecí křivku a přidal funkci předehřevu baterie. S Ioniqem 5 tak má smysl vyhledávat hyperchargery, protože u nich získáte až 336 km dojezdu za pouhých 15 minut nabíjení. Novinkou je také funkce Plug & Charge, kdy auto stačí připojit k nabíječce a ono se už na zahájení nabíjení se stojanem domluví samo, nemusíte po kapsách hledat kartičky ani otevírat mobilní aplikaci.

Foto: Hyundai

Ioniq 5 nabijete výkonem až 260 kW, takže efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 18 minut. Větší trabl bude najít tak výkonnou nabíječku…

To zní dobře… ještě něco?

Ještě pár drobných vylepšení by se našlo. Třeba přední světla se konečně dočkala neoslňující Matrix LED techniky, odemykat a zamykat jde nově digitálním klíčem v mobilu, v kabině je nový volant a na displejích běží nejnovější verze infosystému (která sice umí plánovat dlouhé trasy s efektivním nabíjením, ale není schopná vám u kratších tras říct, kolik procent nabití baterie vám na konci cesty zbyde) a mezi sedadly je upravená středová konzola s výkonnější indukční nabíječkou telefonu.

A jak jezdí?

Pořád moc příjemně, poklidně a uvolněně jako obývák na kolech. Ačkoliv ve verzi N Line s většími koly máte víc gripu a jistoty, abyste se mohli do zatáček vrhat odvážněji a toužili víc využívat maximální výkon s jistotou čtyřkolky. Stejně tak se ale dokáže uvolnit a nerušeně plout – a je úplně jedno, jestli jen přes město po cestě do práce, nebo na druhý konec Evropy při cestě za dobrodružstvím.

Foto: Lukáš Kukla

Kabina je útulná jako pokojíček. Sportovní sedačky a další prvky výbavy N Line ji zpříjemňují ještě víc.

Digitální zrcátka ano či ne?

Jednou z příplatkových položek výbavy jsou digitální zrcátka, tedy zpětné kamery s displeji v interiéru. Teoreticky by měly poskytovat lepší výhled vzad i za zhoršených světelných podmínek (šero a tma) – a to skutečně dělají díky velkým displejům s kvalitním obrazem. Navíc pozice displejů je skvělá, takže si na ně rychle zvyknete.

Foto: Lukáš Kukla

Digitální zrcátka ano či ne? Porota stále zasedá…

Jen couvání při parkování (hlavně při podélném, kdy si nemůžete dost nastavit výhled) je pořád problém, velmi špatně se z obrazu odhaduje vzdálenost. To naštěstí usnadňuje panoramatický kamerový systém, ale pořád je to kompromis.

Na machrování před přáteli jsou dokonalá, ale vzhledem k příplatku 40 tisíc korun bychom si jejich pořízení asi dost rozmýšleli, protože tak zásadní výhody zase nepřináší.

To se mi líbí, asi ho chci!

Tak vězte, že Ioniq 5 je teď ještě o něco lepší než dřív díky drobným, ale vítaným zlepšením. Jen myslete na to, že je to spíš imagovka než skutečné rodinné auto – sice si v něm snadno udělá pohodlí čtveřice dospěláků, kufr má však poměrně skromných 520 litrů, takže to na žádné kočárky a kola moc nebude.

Hyundai nabízí Ioniq 5 v akční slevě (pro podnikatele ještě větší a s cenou bez DPH), takže základní verzi pořídíte již za 1 069 990 Kč – jenže to je s baterií 63 kWh a vy určitě chcete delší dojezd (i když i ta základní ujede 440 km na jedno nabití) a vyšší výkon (170 koní a 350 Nm není málo). Takže základ s 84kWh baterií (dojezd 570 km) a výkonem 229 koní vyjde na 1 229 990 Kč.

Technické údaje
Motor2x synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon239 kW (325 k)
Točivý moment605 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 165 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,3 s
Maximální rychlost185 km/h
Dojezd546 km
Kapacita baterie84 kWh
NabíjeníAC 11 kW, DC 260 kW
Kola a pneumatiky255/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 655/1 890/1 605 mm
Rozvor3 000 mm
Objem zavazadlového prostoru520 l
Načítám