Hlavní obsah

Konkurent Fabie prošel modernizací: Hyundai i20 nepřináší mnoho novinek, ale jednu zaručeně nepřehlédnete

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizovaný Hyundai i20 přináší jen drobnější změny a poznáte ho, pouze pokud byl jeho majitel odvážný při výběru laku.

Článek

Černá, stříbrná nebo bílá? Nebuďte nudní a pořádně se odvažte, ve výraznější barvě mimo spektrum „50 odstínů šedi“ vás bude vaše auto víc těšit, navíc ve tmě nebo mlze bude barevnější vůz lépe vidět. A také ho snáz najdete na parkovišti. Obzvlášť, když sáhnete po nějaké opravdu svítivé…

Třeba jako je tahle metalická Lucid Lime (v překladu „zářivá limetková“), která zároveň slouží jako typický poznávací znak modernizovaného i20. K němu Hyundai přidal do palety laků ještě dva perleťové odstíny: modrý Meta Blue a šedý Lumen Grey.

Znalci si možná ještě všimnou loga značky přesunutého z mřížky chladiče na kapotu, na odhalení dalších změn si už ale budete muset vzít lupu: upravená grafika předních i zadních světel, upravené nárazníky vpředu i vzadu… A to je vizuálně prakticky všechno.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

V téhle zářivé zelené ho nepřehlédne ani slepec.

V kabině se pak můžete těšit na kombo dvou 10,25" displejů přístrojového štítu (i základní budíky mají uprostřed nově ve standardu 4,2" displej) a dotykového infotainmentu s novou generací systému (doplněného indukčním nabíjením, USB-C konektory a „drátovou“ konektivitou Android Auto a Apple CarPlay), širokou komfortní výbavu a solidní zpracování (plasty jsou spíš tvrdší a tmavé, ale najdete tu pěkné designové detaily a barevné dekory, které kabinu osvěžují).

Vylepšený je také balík bezpečnostních asistentů: Nouzové brzdění umí rozeznávat nejen chodce, ale nově také cyklisty a aktivní asistent udržuje auto v pruhu, na přání můžete mít ještě upozornění na projíždějící vozidla při couvání nebo monitorování slepých úhlů, chytrý adaptivní tempomat už kromě značek umí pracovat s daty z GPS a zpomaluje do zatáček.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Zářivé zelené tóny oživují jinak dost temný interiér.

Bohužel s tím ruku v ruce přichází legislativně nezbytný systém varování při překročení povolené rychlosti, který musíte složitě vypínat přes menu v infotainmentu (i když si můžete udělat zkratku přes konfigurovatelné tlačítko s hvězdičkou), udržování jízdy v pruhu pak vypínáte na volantu a stop/start vlevo pod volantem. Trochu zmatek.

Ale ten stop/start klidně nechte zapnutý – zvlášť u přeplňovaného tříválce (o výkonu 120 koní) vybaveného 48V mild-hybridním ústrojím, které šetří palivo nejen při stání na křižovatce (zhasíná motor již za jízdy), ale pomáhá také spalovacímu motoru při akceleraci (skromným, ale okamžitým výkonem 12 kW).

Vedle něj je v nabídce motorizací ještě stejný motor s nižším výkonem (100 k) a bez mild-hybridu (obě verze tříválce můžete mít s manuálem nebo za příplatek 40 tisíc korun s dvouspojkovým automatem), úplným základem pak je atmosférická čtyřválcová dvanáctistovka (84 k). Ta je ale vhodná jen pro velmi nenáročné řidiče a spíš na kratší trasy. Raději přihoďte 30 tisíc navíc a pořiďte si 100koňový přeplňovaný litr, který z i20 dělá velmi kompetentní auto nejen ve městě, ale i na okreskách a dálnicích.

Dalších 40 tisíc za výkonnější (ale se stejnou porcí točivého momentu – pro manuál, nicméně automat umožňuje využít 25 Nm navíc) verzi s mild-hybridem bychom si už dost rozmýšleli, protože reálně není o moc rychlejší (verze s manuálem je na stovce jen o 0,3 sekundy rychleji) ani úspornější (řádově o jednotky deci na sto kilometrů), takže za své peníze nic moc navíc vlastně nedostanete (a ještě přijdete o 90 litrů zavazadelníku kvůli mHEV baterii).

Když budete při výběru rozumní, můžete v tom být za nějakých 400 tisíc, což je poměrně rozumná částka, protože za tyhle peníze dostanete moc příjemné auto malé vzrůstem, ale dospělé charakterem. Pořádně se odvažte až při výběru laku…

Hyundai nabízí modernizovanou i20 s plošnou prémií 40 tisíc korun. Úplně základní verzi (1.2 Start) tak pořídíte za 339 990 Kč, ale když přišetříte a pořídíte si za 409 990 Kč přeplňovaný motor s lepší výbavou (1,0 T-GDI Comfort s paketem Club), získáte mnohem kompetentnější auto, které vám bude dělat větší radost.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo + 48V mHEV
Zdvihový objem998 cm3
Výkon88 kW (120 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment204 Nm při 2 000–3 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 190 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,3 s
Maximální rychlost190 km/h
Spotřeba (kombinace)5,1 l/100 km
Objem palivové nádrže40 l
Kola a pneumatiky215/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 065/1 775/1 450 mm
Rozvor2 580 mm
Objem zavazadlového prostoru352 l (262 l mHEV)

Reklama

Související témata:
Načítám