Článek
První volbou je samozřejmě Ranger Raptor. Tohle nezastavitelné monstrum s vidlicovým benzinovým šestiválcem (Kdo by chtěl naftový čtyřválec?!) si přímo rochní, když z bezpečí asfaltu sjedete do drsného off-roadu, kde zdoláváte náročná stoupání a příkrá klesání, kde se škrábete po skalách a prokousáváte bahnem, a dokonce mu ani nevadí, když si občas trochu poskočíte. Jenže co když si na terén nevěříte a skákat se bojíte a místo toho raději preferujete rychlost a trefování apexů…?
Pak je tu Ranger MS-RT, sportovně laděná verze oblíbeného pick-upu. To poznáte už na první pohled podle brutálního bodykitu s různými průduchy a křídly, upravenými nárazníky, vytaženými blatníky vyplněnými 21palcovými koly a (v tomto případě také) modrého laku Fast (Ne, vážně!), který si znalci pamatují třeba z třetí generace Focusu RS. Díky tomu MS-RT poutá pozornost naprosto všude, kde se objeví.

Ranger MS-RT strhává pozornost všude, kde se objeví. Zvlášť v téhle modré.
K tomu má MS-RT kompletně přepracovaný podvozek s rozchodem rozšířeným o 40 mm na obou nápravách a novými tlumiči snižujícími světlou výšku o 40 mm, což spolu s nízkoprofilovými šlupkami 275/45 R21 přidává sportovnímu Rangeru na stabilitě a jistotě v zatáčkách. Můžete se do nich vrhat s až překvapivou vervou, Ranger MS-RT vás v každé situaci podrží.

MS-RT má tužší podvozek, nižší světlou výšku a nízkoprofilové gumy jako správný sporťák. Proto vás na horším asfaltu také správně vyklepe.
Tedy pokud dozadu hodíte pár pytlů cementu, protože vyvážení celého auta přece jen víc zatěžuje přední nápravu. MS-RT je navíc jako všechny rangery primárně zadokolka (na pohon všech čtyř kol ho musíte přepnout sami nebo to nechat na automatice) a zadní kola v tomto případě roztáčí mocná síla 600 Nm naftového třílitrového vidlicového šestiválce, takže by toho zátahu mohlo být na zadní gumy někdy až příliš.
Rychlost a nasazení tedy Rangeru MS-RT nechybí, ale nečekejte, že se z něj rázem stal rozený sporťák – na to je tenhle pick-up na rámovém podvozku přece jen trochu moc hromotluk, jeho pohon má také určitou nesportovní setrvačnost a volant má nesmyslně tlustý věnec. Prostě jakmile na něj začnete tlačit moc, budete jasně cítit, že už od něj chcete víc, než zvládne.

Kabina je na dělníka opravdu pěkně zpracovaná a více než slušně vybavená.
Když ale pojedete jen svižně (na sedm desetin), bude se MS-RT cítit jako ve svém živlu a vy si ho za volantem opravdu užijete. K tomu si budete hovět v pohodlných sedačkách se solidním bočním vedením, k dispozici je moderní infotainment na 12palcovém dotykovém displeji a na cestu vám bude vyhrávat povedené audio Bang & Olufsen, takže s ním nebude žádné utrpení jezdit denně (jen většina parkovacích míst vám bude krapet malá). I spotřeba kolem 10-11 l nafty je vlastně docela snesitelná.
Nemůžeme se ale zbavit dojmu, že off-roadová verze Raptor sedí Rangeru víc. Rozvíjí totiž jeho přirozené silné stránky, místo aby ho tlačila do činností, které mu vrozené nejsou. Takže… nechcete se raději naučit pořádně jezdit v terénu a na sportování si pořídit auto, které se na to opravdu hodí?
Zatímco základní dělník Ford Ranger se vejde do jednoho milionu (936 950 Kč, resp. 774 000 Kč bez DPH), vymazlená verze MS-RT stojí dvojnásobek - konkrétně v ceníku je za 1 625 000 Kč bez DPH a Raptor je jen o malinko dražší (1 660 000 Kč bez DPH).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | vidlicový šestiválec, turbodiesel, uložený vpředu podél |
Zdvihový objem | 2 993 cm³ |
Výkon | 176 kW (240 k) při 3 250 ot./min. |
Točivý moment | 600 Nm při 1 750 ot./min. |
Převodovka | automatická, 10 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 300 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,7 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 10,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 80 l |
Kola a pneumatiky | 275/45 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 5 417/2 001/1 845 mm |
Rozvor | 3 270 mm |