Hlavní obsah

Dlouhodobý test Hyundai Bayon 1,0 T-GDI DCT – Vítej v Garáži

Foto: Lukáš Volšický
29. 12. 2021

Hyundai Bayon se měl stát duchovním pokračovatelem oblíbeného modelu ix20, šikovného, kompaktního, a přitom překvapivě velkoprostorového auta, se kterým se velmi snadno žilo a nestálo majlant. Tuto pozici už Bayon úspěšně obhájil, ale nyní před ním stojí mnohem větší výzva: Uspět v dlouhodobém testu Garáže.

Článek

S Hyundaiem Bayon se na stránkách Garáže se nesetkáváte poprvé – před pár měsíci jsme ho už důkladně otestovali. Už víme, jak jezdí, jak se řídí a jak se používá. A protože nám přišel vážně sympatický, využili jsme příležitost zaparkovat ho do garáže na delší čas a dát mu pořádně zabrat.

Když s autem strávíte ne pouze týden, ale rovnou několik měsíců, tak se mu dostanete pod kůži. Čeká nás tedy úkol detailně prověřit, jak se s ním žije, jak je na tom s každodenní praktičností, jak je na tom s provozními náklady a se spolehlivostí, prověříme, za jaké prvky výbavy stojí za to utrácet a na kterých je lepší ušetřit, zjistíme, co nás na něm bude bavit a co nás na něm bude štvát… prostě co vás skutečně čeká, když si ho pořídíte domů.

Taky nás moc zajímá, jestli by se mohl stát důstojnou náhradou Fabie v kombíku. Jakmile totiž Škoda vypustila oficiální informaci, že další generaci nechystá, řada zájemců zaplakala a začala intenzivně hledat její náhradu – auto malé vzrůstem a velké vnitřním prostorem, navíc za rozumné peníze. A Bayon by mohl být právě takovým autem.

Má totiž solidní předpoklady v podobě kufru, který má solidní objem 411 litrů v základní konfiguraci, po sklopení opěráků zadní sedadel dokonce až 1 205 litrů, což sice za současnou Fabií kombi poněkud zaostává, ale běžnému uživateli by to mělo v pohodě stačit. Nebo snad ne?

A to bude právě další z aspektů, které chceme prozkoumat. Chceme s ním jezdit na velké rodinné nákupy, chceme vyzkoušet, kolik bas piv se do něj vejde, chceme do něj zkusit vměstnat kočárek, chceme kufr nacpat až po strop a vyrazit na chalupu.

Prostě chceme dát Bayonu pořádný záhul, aby ukázal, co v něm skutečně je. V příštích pár měsících tedy sledujte Garáž.cz a těšte se na další reporty z našeho dlouhodobého testu Hyundai Bayon!

Testovaná verze
NázevHyundai Bayon 1,0 T-GDI MHEV DCT
Motorpřeplňovaný tříválec 988 cm3, 48V mild-hybrid
Převodovkaautomatická, dvouspojková
VýbavaStyle
Základní cena549 990 Kč
Konečná cena s příplatkovou výbavou665 990 Kč

Reklama

Sdílejte článek
Související témata:
Hyundai ix20
Škoda Fabia kombi