Hlavní obsah

Downsizing doputoval i do sportovnějších aut: Ford Puma ST si tak musí vystačit s litrovým tříválcem. Je to krok zpátky

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Facelift tentokrát nepřinesl příliš velké designové změny, zato pod kapotou se toho měnilo hodně - a pravověrní příznivci sportovní jízdy nebudou z těch změn nejspíš nadšení. Downsizing dorazil i do sportovních aut.

Článek

Mohli bychom se začít přít o to, zda je Puma vůbec sportovní auto. Je to vysoký crossover, což znamená kompromisní jízdní vlastnosti. Pokud vám skutečně záleží na zábavě za volantem, koupíte si raději Fiestu ST. Až na to, že si ji už nekoupíte, Ford prodeje ukončil a další nebude. Puma ST navíc už ve své první verzi dokázala, že navzdory nezvykle vysoké poloze za volantem vlastně umí jezdit jako velmi slušný ostrý hatchback. Podvozek měla z Fiesty a vynikající turbo patnáctistovku také.

Jenže limity flotilových emisí jsou neúprosné a i tenhle motor musel z Pumy pryč. Nahradil ho litrový tříválec, což je sice v podání Fordu velmi dobrý motor se zajímavým zvukem i charakterem a také ověřenou spolehlivostí, ale v autě se znáčky ST zkrátka vzbuzuje otázky. Je pravda, že jde o zatím nejsilnější verzi litrového EcoBoostu, které k celkovému výkonu 170 koní a točivému momentu 248 Nm pomáhá i mild-hybridní systém se 48V technikou a startér/generátorem o výkonu 10 koní, ale i tak je to prostě ve srovnání s původní patnáctistovkou krok zpátky.

Nový tříválec je navíc k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou PowerShift, takže příznivci ručního řazení mají smůlu. Na druhou stranu ale na svém místě zůstává i skvěle naladěný podvozek se zesílenými stabilizátory, tlumiči Hitachi, směrově vinutými pružinami, o čtvrtinu strmějším řízením a samozřejmě i posílené brzdy. Puma ST se do zatáček vrhá s nadšením, umí být krásně neutrální a umí na požádání mírně hnout zádí a utáhnout stopu směrem k apexu. Na správné silnici to může být zábava, ale samozřejmě to má své limity.

Tam, kde se původní patnáctistovka teprve nadechovala k efektnímu finále, se v případě litrového motoru už nic moc neděje. Jako by Ford postavil vůz pro zákazníky, kteří chtějí mít auto, co se zdá být silné v nižších rychlostech, ale když ho skutečně vyzvete ke sportovní jízdě, ukáže se, že je to vlastně trochu pozér.

Aby bylo jasno - Puma ST mě bavila, vůbec to není špatné auto. Jenže pokud jste jezdili v její minulé verzi, nebo máte dokonce osahanou Fiestu ST, nevyhnutelně vám ze srovnání vyjde, že současná Puma hraje druhé housle. Jaká další pozitiva či negativa jsem našel, uvidíte ve videu.

Reklama

Načítám