Hlavní obsah

BMW M3 Touring: Je to supersportovní kombíková raketa pro každý den, ale dejte pozor na některé příplatky

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čekalo se na ni dlouho, předlouho. Na přelomu milénia už skoro přišla, ale zůstalo jen u prototypu. Milovníci touringů si tak museli přišetřit na větší M5 nebo se spokojit se slabšími motorizacemi. Ale teď je nová M3 s karoserií kombi konečně tady!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Je zvláštní, že ostré kombíky u BMW nikdy příliš nefrčely. BMW M5 se objevilo pouze ve dvou generacích - E34 a později jako desetiválcová E61. Obou generací dohromady se ale s karoserií Touring prodaly necelé dva tisíce. Přitom Mercedesy-AMG a především Audi RS Avant zaznamenaly slušný úspěch. Nadšenci ale vždycky volali po menší a obratnější M3 Touring a teď, k 50. výročí založení divize BMW Motorsport, jsme se konečně dočkali.

Touring se prodává výhradně v posílené variantě M3 Competition, to znamená, že má 510 koní a 650 Nm a na stovku zrychlí za 3,6 sekundy. Také má ostrou převodovku a nastavitelný pohon všech kol, který umožňuje odpojit přední kola a jezdit s čistou zadokolkou (tedy stejně jako u sedanu). Odpružení je naladěné jinak než u sedanu, protože kombík je o 85 kg těžší, ale ve výsledku se obě auta chovají na silnici prakticky stejně dobře, možná jen na okruhu by zkušený jezdec poznal, že Touringu se do zatáčky chce o malinko méně a naopak trošku ochotněji hodí zadkem do strany.

Přičtěte k tomu praktičnost, která je vlastní všem trojkovým kombíkům - tedy včetně samostatně otevíratelného okna pátých dveří a objemu kufru po sklopení sedaček až 1 510 litrů - a vyjde vám univerzální auto, jež umí roli rodinného přepravovadla sehrát stejně přesvědčivě jako roli nekompromisního sportovního vozu.

Něco to samozřejmě stojí, konkrétně testovaný kus přesáhl 3,1 milionu korun. Mohl být ovšem ještě dražší, kdyby měl karbonkeramické brzdy a také hluboké karbonové skořepinové sedačky. Upřímně mám ale pocit, že zrovna tyhle dva příplatky se většině lidí nevyplatí. Jsou pro ty, kteří chtějí skutečně seriózně (a často) jezdit po okruhu. Pokud bydlíte nedaleko Nordschleife a máte permanentku, pak prosím, to by smysl dávalo. Ale ty hluboké sedačky jsou prostě hluboké až moc, špatně se do nich nasedá i vysedá a standardní sportovní sedadla v M3 na běžné silnici poskytnou víc než slušné boční vedení. Standardní ocelové kotoučové brzdy jakbysmet.

Co dalšího mě na BMW M3 Touring zaujalo a zda mě vůbec něco popudilo, to uvidíte ve videu.

Reklama

Související témata:
BMW M3 Competition Touring
Načítám