Hlavní obsah

Subaru Impreza vstupuje na český trh, kolik stojí?

Foto: Archiv Garáž.cz

Slavné jméno se vrací na český trh. Po několikaleté odmlce je Subaru Impreza opět zde a přijíždí s důrazem na bezpečnost a jízdní vlastnosti. V nabídce jsou dva motory, jedna převodovka a samozřejmě standardní pohon všech kol.

Článek

Tohle auto je hlavním partnerem pražského rallysprintu, který se jede již tento víkend. Jedná se o slavnou Imprezu od Subaru, která příjíždí v úplně nové generaci. Změnilo se vše, od podvozkové platformy, designu až po bezpečnost auta. Impreza chce být nejbezpečnějším hatchbackem na trhu, nabízí tedy standardně systém EyeSight, který monitoruje dopravní situaci okolo vozu a upozorňuje či brzdí a zasahuje do řízení, aby zabránil nehodě. Vůz má navíc výrazně pevnější karoserii, až o 70% oproti předchůdci. Lépe rovněž absorbuje náraz a chrání tak posádku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nyní se auto vrací na český trh a my již známe ceny. V základní výbavě je vždy nejen systém EyeSight a pohon všech kol, ale také automatická převodovka Lineartronic. Motory jsou pak dostupné dva, atmosférické čtyřválce o objemu 1.6 a 2.0 litru, přičemž první jmenovaný nabízí výkon 114 koní, druhý pak 156 k. A na kolik Impreza přijde? Základní model se šestnáctistovkou ve výbavě Trend stojí 560.000 Kč. Dvoulitr pak začíná od výbavy Comfort, a to na částce 680.000 Kč. V ceně je záruka na 5 let či 200.000 km, stejně jako asistenční služby na 5 let. Jediným příplatkem je barva, a ta stojí 12.000 Kč.

My jsme byli na mezinárodní prezentaci vozu a dojmy si tedy můžete přečíst ZDE.

Osobně jsem si pak na českých silnicích vyzkoušel dvoulitrovou variantu ve výbavě Comfort a nutno říci, že nejzajímavější je na tomto autě špičkový podvozek. Ten mohl být díky tuhé karoserii naladěn měkce, takže při jízdě po nerovnostech se jen lehce pohupuje a tiše filtruje veškeré vady povrchu. Tlumiče mají dlouhý zdvih a auto působí nesmírně komfortně. Zároveň však stačí najet ostřeji do zatáčky a dost možná se budete divit jako já, že to měkce se nesoucí auto netrpí na boční náklony, naopak je velmi stabilní, obratné a jisté.

Foto: Archiv Garáž.cz

Subaru neočekává, že bude tohle auto prodejním hitem, ostatně s omezenou nabídkou motorů a převodovek asi nemůže konkurovat zavedeným hráčům. Nicméně to ani není cílem značky, ta chce totiž nabídnout kvalitní alternativu pro ty, kteří hledají tak trochu jiný, individuální zážitek.

Načítám