Hlavní obsah

Starý a obyčejný Trabant? Jen na první pohled!

Foto: Vilner

Upravený Trabant od Vilneru

23. 4. 2019

Už jste nám odpustili ten malý aprílový žertík s Trabantem? Doufáme, že ano. Trabant, který vám dnes chceme ukázat, žádným žertem není. Jde o fantastický tuning, který má na svědomí známý úpravce Vilner. Nový je interiér a řada detailů, a výsledek je prostě jedinečný.

Článek

Pokud jste tuningová firma a chcete zaujmout v západní Evropě, chce to pracovat na Mercedesech, BMW nebo Porsche. Pokud chcete zaujmout Ameriku, skvělé jsou úpravy modelů značek Dodge nebo Ford. Pokud východní a částečně i střední Evropu, pak na sto procent zabodujete díky Trabantu. Někteří z vás v něm jezdili, jiní ho dokonce vlastnili, ale všichni víme, o jaké auto jde. Model 601 automobilka vyráběla 28 let a za tu dobu z výrobní linky sjelo více než 2,8 milionu kusů.

Několik let byl Trabant opovrhován, aby dnes zažíval malou renesanci a stal oblíbeným a vyhledávaným artiklem mezi automobilovými nadšenci a sběrateli. Opravdu! Jen se rozhlédněte po všech současných veteránských srazech a garantujeme vám, že hned na několik Trabantů, a navíc ve skvělém stavu, narazíte. Většinou jde o hodně opečovávaný kousek, který si majitel vpravdě hýčká. A ještě jedna maličkost k Trabantu. Víte, že se jim říkalo východoevropské „bmv“? Pod tou zkratkou hledejte pojem „Bakelitové Motorové Vozidlo“.

Není se co divit, že se na úpravu Trabantu vrhl známý úpravce z Bulharska, kterého znáte pod jménem Vilner. Tahle parta se specializuje hlavně na luxusní interiéry. Jsou schopni použít tu nejjemnější kůži třeba i do pracovních aut. Proslavili se také tím, že slavnému hollywoodskému herci Tomu Hanksovi upravili a věnovali Fiat 126p, tedy polský Maluch. Hanks si tohle auto hodně oblíbil při natáčení v Polsku, ale asi ho nenapadlo, že ho jednoho dne dostane.

Teď ale konečně k Trabantu. Vilner si vzal do parády jeden z posledních vyrobených kusů, který je zajímavý tím, že už nesmrdí (alespoň ne tolik). Porevoluční výroba v roce 1990 totiž znamenala přechod na čtyřtaktní motor, konkrétně na litrový čtyřválec o výkonu 45 koní, převzatý z první generace Volkswagenu Polo. Ten je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou, jejíž řazení se nachází už konvenčně na zemi a nikoliv na sloupku pod volantem.

Jedinou opravdu moderní vychytávkou na autě je LED svícení, které si majitel tohoto konkrétního Trabantu prý moc přál. Krom toho se ale hoši od Vilneru vyřádili také v interiéru. Palubní desku v kůži tady doplňuje pěkné čalounění kostkovanou látkou. Stejný vzor, jaký má látka v interiéru, se pak dostal i na střechu a na středy kol. To vše doplňuje číslice 21, což je prý šťastné a oblíbené číslo majitele auta. Výsledek je prostě fenomenální. Trabant v podání Vilneru je klasický, ale přesto moderně pojatý a svým způsobem i elegantní. Hezká práce, co říkáte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb