Článek
V druhé polovině příštího roku přijdou do Octavie nový motor známý již z Golfu, 1.5 TSI Evo. Ten má nahradit původní čtrnáctistovku TSI. Parametry je však naprosto totožné, tedy 150 koní a 250 N.m. U Golfu se navíc ukázalo, že reálně auto není rychlejší, ostatně zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině je dokonce o 0,1 sekundy pomalejší. Spotřeba přitom papírově klesla o 0,2 litru, a to ještě kdo ví, jak to bude reálně. S vozem zatím jezdil jen náš kolega Jakub Urban, který ale z motoru nebyl zcela nadšen a nelíbilo se mu, že testovaný kus se sbíral až od 3000 otáček.
Co se týče naftových motorů, tak již nyní je jasné, že jednotky 1.4 TDI a 1.6 TDI u Škody skončí. Podle posledních informací ale jejich náhrada v podobě agregátu 1.5 TDI vůbec nepřijde, a to kvůli dieselgate. Jediným motorem tedy bude 2.0 TDI.