Článek
Britský magazín What Car? provedl letos průzkum týkající se spolehlivosti nových aut, kterého se zúčastnilo 32 493 majitelů vozů se stářím do pěti let. A výsledky jsou rozhodně zajímavé.
Na samém chvostu se umístil benzinový Nissan Juke, u něhož 24 % majitelů hlásilo závadu, přičemž tři z pěti postižených museli za opravu zaplatit přes 1 500 liber (42 tisíc korun). Rovněž vyšlo najevo, že 64 % závadu hlásících majitelů muselo na opravu čekat déle než týden.

A vítězem od konce se stává? Benzinový Nissan Juke.
Tento výsledek nepříjemně překvapil i britské zastoupení Nissanu, protože Qashqai, X-Trail i Leaf si ve svých třídách vedly dobře.
Problémy nicméně reportovali i řidiči Volkswagenu Tiguan – 81 % z nich mělo nějakou závodu, dva z pěti museli na opravu čekat déle než týden, ve všech případech však faktura šla za automobilkou, nikoli za zákazníkem.
Více než polovina majitelů modelu Kia Sportage předchozí generace hlásila trable s autem, přičemž více než 20 % problémů se týkalo pohonného ústrojí. Takřka polovina ze závadou zasažených aut strávila v servisu déle než týden, ovšem náklady hradila Kia.

Hyundai i10 je podle průzkumu bezproblémové auto. Navíc za pár korun…
Naopak perfektní hodnocení si odnesl současný Hyundai i10, Hyundai Santa Fe a také Toyota GR Yaris. Žádný z majitelů těchto vozů nehlásil problémy.
V rámci značek se špičce umístily Honda, Mini a Suzuki. Lexus, který do loňska žebříčku spolehlivosti dominoval sedm let, spadl na osmé místo po boku jihokorejské značky Kia.
Naopak poslední místo v rámci značek si drží čínské MG, a to druhý rok po sobě. Značka měla vysoký počet problémů, dlouhé čekací doby v servisu a vyšší náklady na opravu. K MG se na konci tabulky spolehlivosti připojily i automobilky Nissan a Fiat.