Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Dlouhodobý test: Hyundai Santa Fe – Vítej v Garáži

Foto: Jakub Deml
27. 8. 2020

Začínáme naše dlouhodobé soužití s Hyundaiem Santa Fe. Velké SUV hned zpočátku působí skvělým dojmem, jenže co za pár měsíců, až mu dáme pořádnou redakční nakládačku? Jaké slabiny najdeme? Neupadne z něj něco? Přijdeme dokonce na chuť vozům typu SUV? Sami jsme zvědaví!

Článek

Naše testování automobilových novinek je sice důkladné, ale přiznejme si, že za ten týden, kdy je máme v rukách, se s autem sotva sžijeme. Prověříme si vše, co umí, podrobíme ho mnoha zkouškám v různých podmínkách, takže na konci můžeme zodpovědně říci, jestli je dobré, či špatné, zábavné, nebo nudné. Ale jak se s ním skutečně žije, to zjistit nedokážeme…

Proto existují dlouhodobé testy – auto máme zapůjčené na několik měsíců, takže si ho stihne vyzkoušet hned několik řidičů s různým vkusem a požadavky, najedou se s ním tisíce kilometrů v různých režimech, čímž se odhalí všechny jeho silné stránky, ale i temná tajemství.

Foto: Jakub Deml

Bude život se Santa Fe zalitý sluncem? Nebo se snad na nebi objeví i nějaký mráček?

Pro náš dlouhodobý test jsme si vybrali vrcholný model korejské automobilky SUV Santa Fe. Vůz jsme ale nehledali stylem: „Co máte nejdražšího?“ Samozřejmě velký kus auta, terénní schopnosti, výkonný motor a prostopášná výbava se hodí, ale naše záměry byly jiné. K naší práci totiž potřebujeme prostorné auto, do jehož kufru se pohodlně vejde fotografická výbava i ležící fotograf, terénní schopnosti využijeme třeba při hledání nových fotografických lokací, výkonný motor nám pomůže na dálnici držet tempo a luxusní výbavu máme proto, že… jsme prostě zhýčkaní. Vy byste snad volili jinak?

Foto: Jakub Deml

Kabina Santa Fe je velmi příjemným místem k životu

Faktem je, že jsme zvolili skvěle. Už v klasickém testu jsme zjistili, že Santa Fe je po čertech povedené auto, které nabízí prémiový prostor, kvalitu i výbavu za rozumné peníze, a první týdny společného života to jen potvrzují. Santa Fe je vážně skvělé, uživatelsky příjemné a řidičsky zcela nenáročné auto – přesně takové, jaké si dnešní zákazníci přejí.

My jsme ale zvědaví, co odhalíme pod touto slupkou prvního dojmu. V čem bude Santa Fe vynikat a kde bude naopak pokulhávat? Jaké detaily se nám na něm budou líbit a co nás bude štvát? A samozřejmě taky chceme přijít na to, co lidé na těch SUV vidí – vezmeme je na milost, nebo nám stále budou připadat tak trochu nešikovná a zbytečná? To uvidíme již brzy a vy se to dozvíte jako první…

Takže vítej v rodině Garáže, naše milé Santa Fe, a ukaž, co v tobě je!

Hyundai Santa Fe je k dispozici v jediné verzi (motor, převodovka, pohon a výbava), vybrat si můžete pouze 5 nebo 7místnou variantu. V rámci letní akce si ho můžete pořídit se slevou 110 000 Kč za částku 1 174 990 Kč, která zahrnuje rozšířenou základní výbavu (Bi-LED světla, head-up displej, 360° kamerový parkovací systém nebo 19" kola) a další doplňky v hodnotě 60 tisíc zdarma.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem2 199 cm3
Výkon147 kW (200 k) při 3 800 ot./min.
Točivý moment440 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 970 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,4 s
Maximální rychlost203 km/h
Spotřeba (kombinace)6,1 l/100 km
Objem palivové nádrže71 l
Kola a pneumatiky235/55 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 770/1 890/1 680 mm
Rozvor2 765 mm
Objem zavazadlového prostoru625 l (5 míst) / 547 l (7 míst)

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.