Hlavní obsah

Senior se na čtrnáct hodin zamkl v cadillacu. Málem zemřel

Foto: YouTube - Fox 8 News Cleveland

V interiéru svého Cadillacu strávil muž zhruba 14 hodin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aby se člověk zamkl v autě, to není jen tak. Prakticky žádné vám nedovolí zamknout se v jeho interiéru bez možnosti úniku, takže aby se vám něco takového vůbec podařilo, musíte být solidní nemehlo. Nerad bych tu znevažoval inteligenci pětasedmdesátiletého seniora z USA, jenže to, co se mu povedlo, je skutečně docela obdivuhodné. Z jeho cadillacu jej po čtrnácti dramatických hodinách museli vysvobodit hasiči.

Článek

Jistý starší pán z Ohia jménem Peter Pyros se chtěl jedno hezké dopoledne vydat na projížďku ve svém Cadillacu XLR. Otevřel tedy garáž, ve které jeho roadster stál, nasedl dovnitř a chtěl auto pouze nastartovat, než se půjde zpátky do domu převléct a vzít si věci – mimo jiné i mobilní telefon, který u sebe neměl.

Jenže přesně tady nastal problém. Cadillac XLR má elektricky ovládané zámky dveří. Zvenku i zevnitř se tak místo klasické kliky nachází pouze spínač. Jenže málo ježděný cadillac z roku 2006 měl tak slabou baterku, že zvládl jen jednou otevřít dveře řidiče a potom se definitivně vyšťavil. Pyros tedy nasedl, zavřel za sebou a zjistil nejen to, že nenastartuje, ale že už ani znovu neotevře a nedostane se ven. Příslušný knoflík na dveřích nereagoval, stejně jako tlačítka dálkového ovládání na klíči. Okno nešlo stáhnout, pevná skládací střecha se nedala sundat.

Pyros brzy podlehl panice. Snažil se křičet, vykopnout boční okno, ale nic z toho mu nebylo platné. Vzhledem k počasí navíc v autě panovalo děsivé vedro. Byla ještě obrovská klika, že Pyros uvízl ve stínu garáže a ne na slunci. Po několika hodinách už se nebohý majitel smířil s tím, že zemře. Omdléval vyčerpáním, na kus papíru napsal dopis na rozloučenou, a když nastala potřeba, vyčůral se do vlastních bot.

Po více než třinácti hodinách, když už se venku setmělo, zachránil Pyrose soused. Ten přes celý den slyšel přerušované bušení a pak si taky všiml, že jsou vrata od garáže podezřele dlouho otevřená. Přeskočil proto plot a našel zoufalého souseda v jeho autě. Následoval příjezd hasičů, kteří řekli Pyrosovi, aby zevnitř otevřel kapotu a napojili startovací kabely. Cadillac ožil a dveře se konečně otevřely. Peter Pyros byl zachráněn ze svého „roadsteru smrti“, ošetřen v nemocnici a v reportáži pro televizi Fox 8 hovořil o zázraku.

Jenže teď ta vtipná část. Víte, jak jsem v úvodu zmiňoval, že prakticky neexistuje auto, v němž byste se mohli zamknout? Pochopitelně to nejde ani v Cadillacu XLR s elektrickými zámky dveří. Ano, se zcela vybitou baterií sice tlačítko na odemykání přestane fungovat, ale auto má pochopitelně i náhradní mechanické řešení. Na podlaze přímo u sedadla řidiče se nachází černá páčka s červenými piktogramem, ta právě slouží k mechanickému odjištění dveří pro případ výpadku napětí. Pyros o ní ovšem vůbec nevěděl, za tak dlouhou dobu strávenou uvnitř si jí nevšiml a manuál, v němž se o mechanickém otevírání dveří hovoří, u sebe v autě neměl. Celých 14 hodin tak seniora dělilo od svobody jen jediné zatažení za páčku, která se nacházela doslova na dosah ruky.

Foto: YouTube - Fox 8 News Cleveland

Páčka u sedadla řidiče. Po jejím zatažení se dveře otevřou i s vybitou baterií

Poměrně typicky americký je potom dozvuk celého problému. Právníci pana Pyrose uvedli, že nouzové otevírání dveří není dostatečně označené a že v uživatelském manuálu je tato funkce zmíněna jen krátce v jedné kapitole. Právníci tedy zvažují možnosti a chtějí žalovat koncern General Motors.

Koneckonců takový případ s majitelem auta zamčeným v kabině není první. Je tomu jen pár let, co po internetu kolovala zpráva o páru důchodců, kteří uvízli podobně v Mazdě 3 s vybitým dálkovým ovládáním – tady přitom stačilo jen ručně odemknout zámek na dveřích. V roce 2015 potom hodně podobný případ skončil tragicky, když zemřel muž spolu se svým psem, oba zavření v Chevroletu Corvette. Ten měl vybitou baterii, ovšem jelikož se jedná opět o výrobek GM, využívá prakticky stejný systém odemykání jako Cadillac XLR. Takže i tady byly svoboda a čerstvý vzduch vzdálené jen jedno zatažení za páčku...

Reklama

Související témata:
Načítám