Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Sedmimístné SUV Toyota Highlander přijíždí na český trh

Foto: Toyota
26. 1. 2021

Menší Toyota RAV4 už několik let kraluje světovým žebříčkům prodejů v kategorii SUV, nyní se dočká většího sourozence v podobě modelu Highlander, který se z rodných Spojených států (kde se prodává už přes dvě dekády) konečně přistěhuje také do Evropy. Co nabízí a za kolik si ho v Česku koupíte?

Článek

To je macek! Highlander možná za oceánem se svými (bezmála) pěti metry délky působí průměrně, ale v Evropě bude patřit k těm větším autům, která můžete na silnici potkat – o pár centimetrů předčí i BMW X5 nebo Mercedes GLE, jen Audi Q7 je ještě o trochu větší mastodont. Highlander z toho bude těžit nejen majestátností v provozu, ale především vnitřním prostorem.

Highlander se totiž může pochlubit pohodlím pro všechny členy posádky, a do toho se započítává i dvojice (spíše dětského vzrůstu) ve třetí řadě sedadel – počítáte správně, celkem tak vůz uveze až sedm lidí. Za třetí řadou sedadel je pak ještě 241 litrů zavazadlového prostoru, po jejich sklopení se rozšíří na 658 litrů, a když sklopíte i druhou řadu, nabídne až 1 909 litrů přepravní kapacity.

Foto: Toyota

Highlander uveze až sedm pasažérů

V kabině se můžete těšit také na luxusní prvky výbavy, jako je 10“ head-up displej nebo 12,3“ infotainment s podporou Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátovým nabíjením telefonů doplněný prémiovým audiem JBL s 11 reproduktory, vyhřívaná a ventilovaná sedadla nebo přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.

Foto: Toyota

Kabina Highlanderu je přímo luxusní

Jako každé správné rodinné auto je Highlander navržen s důrazem na bezpečnost, proto má v základní výbavě hned sedm airbagů a jízdní asistenty jako nouzové brzdění (včetně rozpoznání chodců a cyklistů), adaptivní tempomat s rozpoznáváním značek, vedení jízdy v pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel (které mohou mít výkonnou techniku Bi-LED).

Teď si možná říkáte: „To je ale velké a těžké auto, to bude určitě hrozně žrát.“ Ale pozor, nebude! Highlander má v rukávu trumf v podobě chytrého hybridního pohonu (bez nabíjení ze zásuvky, nabíjí se pouze jízdou), kde benzinový motor 2,5 l doplňují hned dva elektromotory a přes převodovku e-CVT roztáčí všechna čtyři kola. Společně nabízí kombinovaný výkon 246 koní, což je dost silné stádo umožňující zrychlení na stovku za 8,3 sekundy nebo tažení přívěsu o hmotnosti až dvou tun, to vše při kombinované spotřebě pouhých 6,6 l/100 km!

Na českém trhu se bude Highlander nabízet ve třech stupních výbavy – základní, ale přesto dostatečně vybavený Comfort začíný na 1 399 000 Kč, ve vyšší výbavě Prestige vyjde auto na 1 550 000 Kč a all-inclusive výbava Executive startuje na 1 800 000 Kč. To je hodně peněz, ale pořád o poznání méně, než kolik zaplatíte za německou konkurenci. Pokud se vám Highlander líbí, dealeři už přijímají objednávky. První auta k zákazníkům dorazí již za pár týdnů.

Reklama

Sdílejte článek