Hlavní obsah

Rolls-Royce Cullinan je fascinující. Povíme vám proč

Foto: Rolls-Royce Motor Cars Prague

Rolls-Royce Cullinan poprvé v ČR

14. 9. 2018

Aristokratická značka Rolls-Royce se velmi odvážně pustila do vod SUV. Tedy, v jejím případě nejde prý o SUV, ale o historicky první model Rolls-Royce se zvýšenou karoserií. Na označení SUV značka odmítá přistoupit. Nový Cullinan jsme si prohlédli a jakkoliv je jako celek prostě dokonalý, našlo se pár maličkostí, které celkový dojem trošku pokazily.

Článek

Cullinan není jen prvním zvýšeným modelem značky, ale také prvním, který je i samotnou automobilkou určen do lehkého terénu. A to je jen jeden z několika důvodů, proč jsme jím tak uneseni. Umíte si vůbec představit jet kamkoliv mimo hladký povrch silnic v autě, jehož základní cena startuje na v přepočtu 8 milionech korun? A ono to jde, dokonce je na takový provoz i stavěno. Už jen vyslovit slova jako Rolls-Royce a terén dohromady v jedné větě by mělo být kacířství, ale zdá se, že doba opravdu pokročila. Sám výrobce novinku testoval v pouštích i v blátě a vedla si na výbornou. Pohon všech kol zde ostatně není pro parádu a dobrý pocit řidiče.

Druhou věcí, proč nás Cullinan velmi baví, jsou jeho rozměry. Ano, SUV nejsou malá. Ale až teprve osobní setkání s tímhle hrošíkem vám osvětlí, o jakého obra ve skutečnosti jde. A není to jen kamufláž. I uvnitř je tolik místa, že bez mapy netrefíte ze zadních na přední sedadla. To berte jen jako nadsázku, ale pro dokreslení situace jde o ideální přirovnání. Přidejte k tomu dveře, které se otevírají proti sobě a po jejich zavření báječné ticho, jež může narušit jen hudba ze skvělého sound systému a dostanete se do světa, který je jinak určen je pro pár privilegovaných.

Luxus, technologie, ale i drobné chybičky

A když už jsme u interiéru, zde se potkávají ty nejmodernější technologie s takovou dávkou luxusu, o jaké se nám ani nesnilo. České zastoupení značky tvrdí, že pohodlně odvezete děti do školy a odpoledne si s Cullinanem stejně dobře můžete zajet na ryby třeba k Berounce. Ale opravdu bude někdo na jemné kůži a na kobercích s vysokým chlupem, ve kterých se noha elegantně ztrácí, vozit špinavé a nevábně vonící holinky? Nebo ratolesti s pusou věčně od čokolády a botami od bláta? Kdepak. Tohle auto si budou majitelé hýčkat. Na to vsadíme krk.

Ale konec chvály. Našlo se i pár maličkostí, které nám na Cullinanu trošku kazily celkový dojem. Stejně jako ostatní modely značky Rolls-Royce je i on definicí luxusu, elegance a světa privilegovaných. A přesto má tento svět dvě malé pihy na kráse, které ale hodnotíme jen a pouze ze subjektivního pohledu. První, co se nám moc nelíbilo, byl zcela přiznaný zámek dveří. Většina automobilek už ho dnes schovává do klik a pod krytky, ale Cullinan ne. Kulatý a chromový zámek je prostě pod klikou ve dveřích a vypadá opravdu špatně. Hlavně už si živě představujeme majitele, jak se mu vybije akumulátor a on rozebere klíček s dálkovým ovládáním, aby si otevřel tím standardním. Nevěříme, že se někdy něco takového stane.

Druhou maličkostí, která se nám nelíbila, je tažné zařízení. Nechápejte to zle! Je dost pravděpodobné, že vlastníci Cullinanu budou muset svou jachtu do přístavu nějak dopravit. A kůň pro dceru také potřebuje odvézt, ale nějak nám ta koule trčící z pod nárazníku k celkovému charakteru prostě neseděla. Naštěstí tam není pořád, dá se snadno a rychle schovat pod nárazník.

Výše jsme zmínili cenu auta. Těch 8 milionů je základ. Vzhledem k nepřebernému množství příplatků a možností personalizace programu Bespoke není možné určit konečnou částku. Hovorově řečeno, strop prostě neexistuje. Ještě dodáme, že první zákazníci si budou moci své vozy převzít v průběhu prvního čtvrtletí 2019, přičemž v Česku se prý počítá s minimálně 10 prodanými kusy ročně.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama