Hlavní obsah

Škoda téměř odhalila Kodiaq RS v novém videu

ŠKODA KODIAQ RS: Revelation; autor: Škoda Auto

Po celé řadě poodhalujících obrázků a jednom trochu diskutabilním rekordu na Nürburgringu, přichází mladoboleslavská Škoda s novým videem, odhalujícím chystaný Kodiaq RS téměř v plné kráse. Spíš než samotný vzhled jsou ovšem zajímavé některé technické detaily a hlavně standardní výbava, zahrnující pár unikátních prvků.

Článek

Design Kodiaqu RS nebude nijak překvapivý. Základ pochopitelně zůstává ze standardního vozu a navíc přibývá jen pár aerodynamických prvků, křídlo na víku kufru, dvojice výfukových koncovek nebo úplně nová modrá barva, slavící na Kodiaqu RS svůj debut. Už v základu bez příplatků se pak příď pochlubí LED světlomety a samozřejmě mřížkou chladiče s logem RS.

Uvnitř se vedle sportovních sedadel najdou hlavně standardně dodávané digitální budíky. Oproti klasické verzi celodigitální přístrojové desky ovšem dostane Kodiaq RS ještě jeden mód navíc, zobrazující velký centrální otáčkoměr na karbonovém pozadí.

Drobně diskutabilní je už nyní systém zesilování zvuku motoru. Podobně jako Octavia RS v aktuální třetí generaci obdrží i Kodiaq „Dynamic Sound Boost“ pouštějící do interiéru falešné dunění sání, aby se posádka cítila více vtažena do děje. Koneckonců přestože je motor Kodiaqu RS solidně výkonný, pořád se jedná o čtyřválcový diesel a jeho zvukový projev tedy poněkud pokulhává.

Foto: Škoda Auto

Škoda Kodiaq RS - zatím pouze ve stínu

Konkrétně se pod kapotou nejvýkonnějšího Kodiaqu objeví motor 2.0 BiTDI, dosud známý třeba z Volkswagenu Passat nebo Arteon. Dvěma turby přeplňovaný diesel nabídne 240 koní výkonu a plných 500 Nm točivého momentu. Síla se ponese skrz sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na pohon všech kol. Dynamické vlastnosti Škoda zatím neodhalila.

Jediné, co z oblasti jízdní dynamiky víme, je čas kola na legendárním Nürburgringu. Závodnice Sabine Schmitz tady zajela Severní smyčku za 9 minut a 29 sekund, což Kodiaqu vysloužilo titul nejrychlejšího sedmimístného SUV na Nordschleife. Tento rekord si ovšem Škoda vydobyla hlavně proto, že jej dosud nikdo jiný nepokořoval.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama