Hlavní obsah

S Porsche na Ještěd: Během jediného dne jsme vyzkoušeli téměř všechny modely

Foto: Porsche ČR
12. 6. 2022

Projet se v automobilu Porsche je sen, ale vyzkoušet jich za jeden den hned několik, to je především výjimečná příležitost poznávat rozdíly mezi odlišnými koncepcemi a hledat to, co všechna auta spojuje a vytváří charakter značky.

Článek

Dnešek vypadá fakt dobře. Z anatomické sedačky Taycanu hledím na svět přes volant s logem automobilky ze Stuttgartu a přes dva typické vypouklé blatníky (připomínající výhled z 911), přede mnou se vlní typicky široký zadek 911 Turbo a zpětné zrcátko mám plné čumáku Panamery, za ní pak visí ještě Macan a Cayenne. Skoro celý výrobní program Porsche na jednom místě…

Společně projíždíme městy, svištíme po okreskách a plujeme po dálnicích a strháváme na sebe spoustu pozornosti – pestrobarevný, rychlý a hlučný konvoj sportovních aut otáčí lidem hlavy a nutí je vytahovat mobilní telefony, aby stihli aspoň jednu fotku, děti ukazují prstem a zírají s otevřenou pusou, ostatní řidiči nám dělají prostor. Dokonce i pár motorkářů nám ukázalo palec nahoru – a to je už co říci!

Foto: Porsche ČR

Konvoj Porsche přitahoval pozornost všude, kde se objevil

Ale my tu nejsme proto, abychom si honili triko machrováním v rychlých a drahých autech (ale lhali bychom, kdybychom řekli, že nás to netěší). Dnes hrajeme roli zákazníků – kapitánů průmyslu, úspěšných podnikatelů, špičkových sportovců nebo třeba šťastných výherců loterií – kteří si mohou za jediný den vyzkoušet a přímo porovnat hned několik různých modelů, aby se mohli fundovaně rozhodnout, který jim sedne nejvíc.

Foto: Porsche ČR

911 je nejsportovnější, ale nudit se nebudete ani v sedanu nebo SUV ze Stuttgartu

Rozdíly jsou samozřejmě markantní! Velké SUV Cayenne působí majestátně a luxusně, přitom nečekaně obratně, ale Macan je ještě živější a hbitější. Pak sklouznete o patro níž do Panamery a jste zase na vlně luxusu, ale díky intimnosti interiéru a nižšímu těžišti cítíte víc sportovnosti. Pak přijde tichá a supermoderní kabina Taycanu s dynamikou, která dokáže převracet vnitřnosti naruby pouze s doprovodem elektronickému svistu. A nakonec vrchol v podobě 911, která je rychlostně ještě o kus dál, navíc svou sílu podkresluje vzrušujícím burácením přeplňovaného šestiválce.

Foto: Porsche ČR

Za tímhle volantem je to vždycky výjimečný zážitek. A je skoro jedno, v jakém autě je

Stejně markantní jsou ale i podobnosti mezi všemi auty. Ta mocná síla motoru a gradující charakter jeho zátahu, takže vás těší ho vytáčet. Ta plně kontrolovaná obratnost a hbitost jako u nejlepších tanečníků na asfaltu. Ta neochvějná jistota v jakékoliv rychlosti, kterou cítíte nejen z podvozku, ale také ve volantu a brzdovém pedálu. Ten pocit splynutí člověka a stroje, které je pro opravdu rychlou jízdu naprosto nezbytné. Že něco takového zažijete nejen v ostrém sportovním modelu, ale také ve čtyřdveřovém sedanu, velkém SUV nebo dokonce elektromobilu, to skutečně není standardem.

Filozofie Porsche totiž nepřipouští kompromisy. Žádné auto z jejich dílny si na sportovnost nehraje, má ji už od narození prostě v krvi, což je jasným důkazem úspěšného přenosu rozsáhlých závodních zkušeností do sféry silničních aut. Přitom jsou auta ze Stuttgartu bez problémů použitelná každý den a spolehlivě zvládají i větší nájezdy, které ještě rychlejším exotikám dělají problémy. Zkrátka ať sáhnete po jakémkoliv Porsche, neuděláte chybu. Teď už jen mít dost našetřeno (nebo vybrat správný los), abyste mohli vyrazit na podobnou projížďku vrcholící podpisem smlouvy a zaparkováním Porsche do garáže…

Reklama

Sdílejte článek