Článek
Benzinové motory jsou čím dál efektivnější, cena ropy se drží poměrně nízko a Volkswagen čelí emisnímu skandálu. To jsou všechno důvody, proč již nejsou naftové motory tolik protěžovány, jako před deseti - dvaceti lety. Tím hlavním důvodem jsou až nesmyslně přísné emisní limity, které prodražují výrobu dieselů.
Situace nyní již zašla až tak daleko, že první evropské automobily začínají uvažovat o tom, že přestanou diesely vyrábět úplně. Podle informací agentury Reuters zazněl podobný návrh na schůzi nejužšího vedení Renaultu, přičemž jej předložil Thierry Bolloré. „Přizpůsobování se novým standardům a limitům může rapidně zvýšit náklady na vývoj dieselové technologie. Dokonce tolik, že vznětové motory budeme muset stáhnout z trhu,“ řekl podle účastníků jednání Bolloré.
Renault není první automobilka, ze které zaznívají podobné obavy. Nedávno se takto vyjádřil i Volkswagen, podle kterého je situace s nafťáky dlouhodobě neudržitelná. V současné době však tvoří modely s dieselovým motorem 61% prodaných Renaultů, podobné tvrzení je tedy i tak velmi odvážné.
Obecně poptávka po dieselových vozech klesá, a to zejména u menších vozů, kde se výhody dieselů neprojeví tak moc. Naopak velké limuzíny a SUV jsou prodávány zejména s dieselem, stejně jako vozy vyšší střední a střední třídy.
Diesely Renault
V současn době je nejvkonnějšm a největšm dieselem Renaultu pouze šestnctistovka se dvěma turby a vkonem 160 kon. Očekv se však, že brzy přijde i nov dvoulitr, kter by se zejmna do většch aut jako je Espace, Talisman či Koleos rozhodně hodil.