Hlavní obsah

Sony se konkurence nebojí. Svět chce dobýt vlastním autem

Foto: Sony Corporation

Japonská společnost Sony představila zcela nový „přístroj“, který by se již brzy mohl objevit na trhu. Překvapivě však má volant a čtyři kola...

8. 1. 2020

Trh s elektromobily se pomalu, ale jistě – a hlavně nezadržitelně – rozvíjí. A když už si zkusil vyvinout své auto třeba americký výrobce smartphonů Apple nebo britský producent vysavačů Dyson, tak proč by se o to nemohl pokusit také japonský technologický gigant Sony Corporation? Vtip je v tom, že první dvě jmenované společnosti od projektu elektromobilu nakonec upustily. Ukáže jim teď Sony, jak na to?

Článek

Když se řekne Sony, většině lidí se vybaví televize, herní konzoly Play Station, případně, pokud jste „děti devadesátek“, tak walkmany. Jenže japonský technologický gigant teď zavítal do zcela nového odvětví průmyslu. Představil svůj dosud největší kus „elektroniky“ - osobní auto. Tato studie (nebo snad koncept?) se objevila na CES v Las Vegas, tedy světové výstavě inovací a technologií. Nese název Vision-S a připomíná výsledek románku mezi Porsche Taycan a Teslou Model 3.

Sony Vision-S je sice pořád takzvaně showcar, ale během jeho vývoje nenechalo Sony nic náhodě. Na vývoji se totiž vedle tokijské společnosti podílela velká jména jako Nvidia, Continental, Bosch, ZF nebo Qualcomm. To je až spousta kvalitních spojenců na to, aby Japonci celý projekt po pár měsících hodili do koše, nemyslíte? Není pochyb o tom, že Vision-S je napěchovaný technologiemi. Tak pro začátek má tento bezemisní sedan celkem 33 senzorů, které monitorují nejen okolí, ale i vnitřek auta.

V Sony se zatím o příliš detailů nepodělili, ale základní údaje už známe. Elektromotory vozu mají výkon 268 koní. Skoro neslyšně pak dokážou auto rozjet z klidu na stovku za 4,8 vteřiny. Maximální rychlost je potom na elektromobil velmi slušných 240 km/h.

Další důkazy o tom, že jde o vůz hledící směrem do budoucnosti, nejsou jen v oblasti pohonu. Vision-S tak nemá zpětná zrcátka, podobně jako třeba Honda e. Místo nich jsou tu kamery, které jsou chytře umístěné v aerodynamicky tvarovaných „ploutvích“. Ty ční z horní hrany předních dveří. Jelikož má Sony bohaté zkušenosti se zvukovými zařízeními, má Vision-S špičkové „360 Reality Audio“, včetně reproduktorů, které jsou umístěny přímo ve všech čtyřech dělených sedadlech.

S výrobou nepomáhal nikdo menší, než rakouská společnost Magna Steyr, která vyrábí třeba novou Toyotu Supru, BMW Z4 nebo Mercedes třídy G. Japonci však přes to všechno stále nejsou zrovna dvakrát sdílní, co se samotné výroby Sony Vision-S týká. Jisté je ale to, že vzhledem k partnerům podílejícím se na projektu, by byl poměrně logický krok, dotáhnout auto do produkce alespoň doma v Japonsku. Navíc by vůz nemusel nutně nést značku Sony – může se klidně prodávat ve spolupráci s jinou společností. Tak třeba takový Renault prodává v Koreji své vozy s logem Samsung…

Co si o tom myslíte vy? Dovedete si třeba představit, že by vám z jednoho Sony hrálo v kuchyni rádio, na druhém byste večer sledovali filmy a pořady, a třetím byste třeba jezdili do práce? Až donedávna to bylo nemyslitelné, ale rozvoj elektromobility otevírá dveře zcela novým firmám, které bychom si v automobilovém průmyslu až donedávna nedokázali představit. Inu, budoucnost je za dveřmi!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama