Hlavní obsah

Policie vybírá nové stíhače, do podmínek pasuje jen Superb!

Foto: Archiv Garáž.cz

Z povinného ručení každého řidiče se opět bude nakupovat technika pro policejní honění. Dosluhující Volkswageny Passat B7 s šestiválcem mají být nahrazeny novým vozem, přičemž podmínky jsou šity na míru domácí automobilce.

Článek

Celkem dvacet nových automobilů chce v příštích dvou letech nakoupit Policie ČR a opět je to značně kontroverzní nákup. Že je státní zakázka psaná na míru, to v dnešním době překvapí asi málokoho. Že s tím však dodnes nikdo nic nedělá, je na pováženou. Nám sice nevadí, že česká policie jezdí českými auty - tak je to nejspíše správně - nicméně výchozí podmínky výběrového řízení by neměly jasně zvýhodňovat jednoho výrobce, v tomto případě Škodu. Již dříve se stalo to samé u nákupu neoznačených Octavií.

Foto: Archiv Garáž.cz

A co více, opět tyto vozy zaplatí každý řidič. Nebylo tomu tak dávno, co se zvyšovaly ceny povinného ručení kvůli takzvanému fondu zábran škod. Ten měl sloužit na nákup techniky pro hasiče a záchranáře. Ve výsledku se z něj však nakupují i tyto vozy pro skrytý dohled a vybírání pokut, u kterých by si pouze naivní člověk mohl myslet, že snad mají pozitivní vliv na bezpečnost dopravy. Naopak, tyto vozy již zabily či zmrzačily několik nevinných lidí v rámci neuvážených manévrů policistů, kdy se otáčeli na nevhodných místech za rychle jedoucími vozy v protisměru.

Ale zpět k novým automobilům - ty mají nahradit dosluhující Passaty B7, které jezdí převážně po silnicích první třídy a rychlostních komunikacích. Vozy budou opět vybaveny radary Ramer. A jak víme, že jediným možným vítězem výběrového řízení je Škoda Superb 2.0 TSI 4x4? Stačí se podívat na podmínky.

Foto: Archiv Garáž.cz

V nich se říká, že policie hledá benzinový vůz s výkonem alespoň 200 kW, minimálně šestistupňovým automatem, pohonem všech kol, nádrží na alespoň 60 litrů, zrychlením na stovku pod 6 sekund, maximálkou 250 km/h a více, délkou přes 4,6 metrů a užitečnou hmotností přes 500 kg. Tímto sýtem by již nyní mnoho aut nepropadlo, pak ale ještě přichází jedna zásadní podmínka - xenonové či bixenonové světlomety. A to v dnešní době, kdy většina vozů používá diody, vážně splňuje pouze Superb, anebo se pleteme? Tak jako tak, řidiči se opět budou muset připravit na to, že z kapsy každého z nich bude na silnici další nebezpečí. Nové speciály můžeme na silnicích očekávat ještě před koncem letošního roku.

Reklama