Hlavní obsah

Nový Safety Car pro MotoGP: BMW M8!

Foto: BMW

Na jednostopé zuřivce z MotoGP od nynějška dohlíží BMW M8 a jeho stádo 620 mnichovských koní

14. 8. 2019

Není to tak dávno, co byla představena nabroušená verze nemravně rychlého grand toureru BMW M8, verze Competition. „M8 Comp“, jak často v kuloárech zní její zlidovělý název, od nynějška bude dohlížet na bezpečnost na trati a bude připravena vyrazit kdykoliv, pokud organizátoři usoudí, že je ohrožena.

Článek

Automobilka BMW už nějaký ten pátek „zásobuje“ seriál MotoGP zaváděcími vozy z Divize M. Nový oficiální Safety Car si užil svou premiéru na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring v průběhu uplynulého víkendu.

Foto: BMW

BMW M8 Competiton je novým, a zatím také zdaleka nejvýkonnějším zaváděcím vozem pro seriál MotoGP

Stejně jako v případě silničního vozu, i tohle BMW M8 má pod kapotou 4,4l V8 biturbo o výkonu 620 koní. Spřažen je s osmistupňovou automatickou převodovkou se systémem Drivelogic a inteligentním pohonem všech kol xDrive, který posílá výkon v reálném čase přesně tam, kde to je potřeba. Pokud je nám ale známo, tak bohužel neobsahuje režim Drift Mode…

Zajímavé je, že BMW M8 Safety Car není jen „em-osmička“ s polepy, aerodynamickými doplňky a velkým křídlem. Podle BMW podstoupil nový zaváděcí vůz testování v Miramas ve Francii, ve švédském Arjeplogu a překvapivě také… na německém Nürburgringu. Dokonce byly použity i poznatky získané díky závodní M8 GTE, což se významně projevilo na charakteru auta. Neradi bychom dělali ukvapené závěry, ale něco nám říká, že Safety Carem to v Mnichově končit nebude… K čemu by jinak všechen ten vývoj byl, že?

Auto nese také celou plejádu tzv. M Performance Parts, doplňkových součástek z příplatkové nabídky německého výrobce. Řada z nich už je dostupná i u silniční verze, některé však ne – patří mezi ně např. obří křídlo, které pochází přímo ze závodní z M8 GTE.

Další vylepšení, která jsou určena speciálně pro Safety Car, představuje třeba nový přední spojler, výfukový systém z titanu, karbonový zadní difuzor, karbonové nástavce prahů, bezpečnostní klec v interiéru, hasicí přístroj a pochopitelně také barevné polepy. Ovšem, jak už zaznělo, nedivili bychom se, kdyby se něco z toho objevilo jako součást speciální edice nebo paketu.

„Zdá se to k nevíře, ale silniční BMW M8 a závodní BMW M8 GTE byly vyvíjeny současně, a to se projevuje na silničním autě v podstatě ve všech ohledech,“ nechal se slyšet prezident divize BMW M Markus Flasch. „Proto pro nás bylo poměrně logické zvolit novým Safety Carem pro MotoGP právě BMW M8 Competition. I v sériovém provedení si M8 Competition na závodní trati hravě poradí. Ale díky inovativním prvkům a řešením použitým na Safety Caru BMW M8 jsme schopni posunout limity auta ještě dále. Jsme moc rádi, že právě naše BMW M8 MotoGP Safety může být zaváděcím vozem pro královnu motocyklového závodění,“ uzavírá Flasch.

autowebAUTOWEBaUtOwEb