Hlavní obsah

Autosalon Frankfurt: Nový Hyundai i10 míří na samou špičku třídy supermini

Foto: Hyundai
4. 9. 2019

Hyundai cílí s třetí generací svého supermini i10 na mladší zákazníky, které chce zaujmout stylovějším designem a moderními technologiemi. Nezapomíná však ani na hlavní vlastnosti správného malého auta – prostor, praktičnost a úsporné motory. Z tohoto auta by se mohl stát hit!

Článek

Hyundai nás skicou připravoval na to, že nová generace i10 bude fešácké auto, ale nečekali jsme, že se odvážné vizi tolik přiblíží. Výrazná maska, přísný pohled doplněný LED světly, napnuté plochy na kapotě a bocích, až 16palcová litá kola s leštěným designem a k tomu kontrastně lakovaná střecha a logo „i10“ na C-sloupku. Hyundai i10 už vážně nechce být přehlížený.

Dynamickému vzhledu pomáhají i mírně upravené proporce – nová i 10 je oproti minulé generaci o 20 mm širší a zároveň o 20 mm nižší, rozvor se prodloužil o 40 mm, ale kratší převisy prodloužily auto pouze o 5 mm. Auto je tak více přidřepnuté s koly až v rozích. Mělo by však také nabízet více vnitřního prostoru – to potvrzuje kufr, který je se svými 252 litry (o 27 litrů víc než dříve) jeden z největších v segmentu.

Dalším příjemným překvapením v interiéru je spousta technických vychytávek, které ve třídě supermini nejsou úplně obvyklé. Třeba 8palcový dotykový infotainment (doplněný ovládacími tlačítky a kolečky) s podporou Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátovým nabíjením telefonu a parkovací kamerou. Platforma Hyundai Bluelink také umožní propojit auto se smartphonem a vzdáleně sledovat jeho stav a ovládat některé jeho funkce. Ještě víc by vás ale mohly potěšit kvalitnější materiály – plochy se strukturou včelí plástve i látka použitá na čalounění sedadel vypadají hodnotně…

Hyundai i10 se pochopitelně pyšní i pokročilými systémy jízdních asistentů, které jeho soupeři nedokážou nabídnout – kromě systému nouzového brzdění je to také automatické přepínání dálkových světel, udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek a inteligentní omezovač rychlosti.

Při uvedení nové i10 budou k dispozici dvě pohonné jednotky standardně vybavené systémem stop/start: litrový tříválec s výkonem 67 koní a 96 Nm a čtyřválcová dvanáctistovka s 84 koni a 118 Nm. Oba motory budou k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovou robotizovanou převodovkou. Později by snad mohl dorazit ještě přeplňovaný litrový tříválec s výkonem přes sto koní.

Vůz se bude vyrábět v turecké továrně  Izmit po boku i20 a na trh dorazí začátkem příštího roku. Konkurentům se už začínají třást kolena strachem se silného protivníka a vy se už můžete těšit na další povedené malé auto, které je sice mini svými rozměry, ale charakterem je naprosto dospělé.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama