Hlavní obsah

Novitec přichází hned se dvěma supersportovními lahůdkami

Foto: Novitec Group

Novitec nabídl balíček úprav hned pro dva nadupadné supersporty. Jedním z nich je McLaren 765LT

Už nesčetněkrát jsme přímo zde na našich stránkách lamentovali nad tím, zda-li vůbec úpravy výkonných supersportů mají nějaký smysl – že zvýšení výkonu exotického vozu ze 700 na dejme tomu 800 koní nemůže nikoho zajímat. A aby nám v Novitecu dokázali, jak šeredně jsme se spletli, představili teď úpravu hned pro dva vrcholné supersporty dneška.

Článek

Novitec Group, úpravce sídlící v bavorském Stettenu, totiž evidentně má pár takových zákazníků, kteří sní o netradičním supersportu. Nedávno to ukázal na vozech Ferrari F8 Tributo a McLaren 765 LT, které samy o sobě už z výroby hravě přesahují výkon 700 koní a jejich maximální rychlost je hodně, ale opravdu hodně přes tři sta kilometrů za hodinu. Jak proboha někdo u takových aut může chtít ještě víc?!

Ferrari F8 Tributo

F8 Tributo, nástupce typu 488 GTB, je pravděpodobně pro ty věčně nespokojené – motorářům z Maranella se sotva podařilo přesvědčit nadšence, fanoušky a klienty o kvalitách nových přeplňovaných osmiválců, a hned nato se objeví tací, kteří jen znuděně utrousí: „No jo, ale 720 koní z 3,9l dvakrát přeplňované vé-osmičky není nic moc.“

Chtěli bychom mít takové problémy. Naštěstí však i toto trápení movitých majitelů supersportů má své řešení a přichází s ním mimo jiné právě německý úpravce Novitec. Experti této firmy totiž umí zvýšit výkon modelu F8 z dýchavičných 720 koní na mnohem zdravějších 802 kobyl a 898 Nm točivého momentu, a to už celkem ujde… v Novitecu aplikovali nové mapování motoru vlastní výroby, které v kombinaci s výfukem z Inconelu rovněž vlastní výroby pomůže nevděčným majitelům F8 opět klidně spát. Maximální rychlost se zvýší na 340 km/h a zrychlení z klidu na stovku trvá pouze 2,6 sekundy.

Aby si kolemjdoucí nespletli vaši specialitu od Novitecu s „obyčejným“ F8 Tributo, dojde tu i na pár úprav exteriéru. Jmenovitě jde o dvoudílný přední spoiler předního nárazníku, větší zadní křídlo s odtrhovou hranou a mnoho dalšího. Nesmí chybět zakázková kovaná kola Vossen o rozměrech 21, respektive 22 palců a sportovní pružiny, které vůz ještě sníží o 35 milimetrů. Jo, a kdybyste náhodou chtěli, je tu možnost si ono výfukové potrubí z kosmického Inconelu nechat potáhnout třeba zlatem.

McLaren 765LT

V případě McLarenu působí úprava vykonaná společností Novitec Group ještě více iracionálně. Částečně proto, že standardní McLaren 720S má, jak byste asi očekávali, výkon 720 koní. No a pro ty, kdo se zkrátka za volantem rádi bojí, nám ve Wokingu dali model 765LT, který disponuje výkonem… však víte. Navíc pokud sledujete benzinový svět, pak možná víte, že ze současné produkce se tomuto žralokovi aktuálně jen máloco vyrovná. Přesto si Novitec vzal na paškál dokonce jeho ostřejší variantu 765LT a zvýšil její výkon na 831 koňských sil a 900 Nm točivého momentu.

Novitec, prakticky stejně jako u výše zmíněného Ferrari, použil především nové mapování řídicí jednotky a speciální výfuk z Inconelu, což jen dokazuje, kolik potenciálu se v moderních přeplňovaných osmiválcích vlastně skrývá. Výkonnostní čísla jsou šokující – stovka za 2,5 sekundy a maximálka „přes 330 km/h“, ale očekávejme, že s takovou silou to bude nejspíš hodně přes 330…

Mnohem výmluvnější se však zdá být hodnota zrychlení z nuly na dvě stě, která činí těžko představitelných 6,5 sekundy, což je doba, kterou většina ostrých hatchbacků potřebuje ke zrychlení na stovku. Po vizuální stránce tu jsou opět kovaná kola Vossen na zakázku, tu a tam nějaké spoilery, střešní sání a v neposlední řadě nové pružiny, které už tak dost nízké 765LT sníží o další dva milimetry, kterých si ale nikdo nevšimne.

Kterou z těchto dvou úprav od firmy Novitec byste volili vy? Šílené F8 Tributo nebo ještě šílenější 765LT? Uznáváme však, že volba to není zrovna snadná – částečně proto, že ani jedna vlastně normálnímu člověku tak nějak nedává smysl.

Reklama

Načítám