Článek
Čas letí. Chevrolet Corvette C8 debutoval v roce 2019, tři roky na to dorazil výkonnější model Z06, v roce 2023 se ukázalo hybridní provedení E-Ray a vloni byl slavnostně představen typ ZR1 s výkonem skoro 1 100 koní.
Byl proto nejvyšší čas na modernizaci, která přišla právě letos s modelovým rokem 2026 (produkční a modelový rok jsou odlišné). Změny se děly hlavně uvnitř, kam přibyly nové věci a zmizela jedna velice kontroverzní.

Novinkou jsou hlavně tři displeje a chybějící tlačítková zeď.
Srdcem kabiny je tak nová trojice sdružených obrazovek s vylepšenou grafikou, která zahrnuje menší 6,6palcovou obrazovku vlevo, 14palcové budíky a 12,7palcový infosystém. Zástavba displejů zčásti nahradila fyzická tlačítka, takže designéři mohli v kabině ubírat.
A ubrali na dlouhé tlačítkové liště mezi řidičem a spolujezdcem, jíž se přezdívá tlačítková zeď. Jde o prvek, který řada zákazníků kritizovala, což Chevrolet vyslyšel a v rámci modernizace napravil.

Vidíte tu dlouhou lištu tlačítek vpravo? Tak je od modelového roku 2026 pryč.
Přemístění se dočkal i volič jízdních režimů, takže přibyla bezdrátová nabíječka mobilů. Uvnitř dále najdete větší a podsvícený volič hlasitosti nebo ovládací prvky klimatizace vetknuté do spodní části hlavního infosystému.
V rámci praktičnosti se duo držáků nápojů dočkalo podsvícení a pozor, ve vyšších výbavách jsou nosiče vyrobeny z pravého hliníku! Nechybí ani USB-C port nebo madlo pro spolujezdce.

Jsou fakt z hliníku!
Softwarový inženýři modernizovanou „vette“ obohatili o vylepšený záznamník jízdních dat z okruhů nebo o aplikaci ukazující výkonností parametry, která byla před modernizací určena jen pro hybridní Corvette E-Ray z roku 2024. Řidič tak může ihned vidět průběh točivého momentu i výkonu, přetížení, zrychlení nebo kontrolovat teploty motorového oleje, pneumatik, chladicí kapaliny nebo oleje převodovky.
Kromě toho si kabinu Corvette C8 můžete nově vylepšit vícero barvami, včetně asymetrického dvoubarevného provedení.

Nově vůz koupíte v zelené nebo stříbrné barvě (galerie).
Vrcholové ZR1 má karbonový rám okolo digitálního přístrojového panelu standardně, zatímco E-Ray i Z06 volitelně. Významné vylepšení pak nabídne střešní okno s proměnlivým (plné, střední, nízké) tónováním.
Navzdory významným vylepšením interiéru zůstal exteriér Corvette C8 2026 bez výrazných změn. Snad jen jemné úpravy vnějšího obložení, nová zelená a stříbrná barva nebo asymetrický červený či karbonový středový pruh napoví, že je něco jinak.
Ceny a dostupnost zatím nebyly oznámeny, nicméně bližší informace budou uvolněny ještě letos. Corvette C8 před modernizací v oficiálním evropském provedení rovněž koupíte v Česku v ceně od cirka třech milionů korun, ale očekáváme, že 2026 provedení o něco málo zdraží.