Hlavní obsah

Z americké sportovní ikony dělnického lidu zmizela ta nejkontroverznější věc, které se přezdívalo zeď

Foto: Chevrolet

Dělnický supersport Chevrolet Corvette C8 se dočkal modernizace, která napravila sice asi dobře myšlený, ale zákazníky nepřijatý prvek, co ve finále působil nanejvýš kontroverzně. Kromě toho vůz dostal nové displeje, více barev, proměnlivou střechu nebo jisté praktické věci z hliníku.

Článek

Čas letí. Chevrolet Corvette C8 debutoval v roce 2019, tři roky na to dorazil výkonnější model Z06, v roce 2023 se ukázalo hybridní provedení E-Ray a vloni byl slavnostně představen typ ZR1 s výkonem skoro 1 100 koní.

Byl proto nejvyšší čas na modernizaci, která přišla právě letos s modelovým rokem 2026 (produkční a modelový rok jsou odlišné). Změny se děly hlavně uvnitř, kam přibyly nové věci a zmizela jedna velice kontroverzní.

Foto: Chevrolet

Novinkou jsou hlavně tři displeje a chybějící tlačítková zeď.

Srdcem kabiny je tak nová trojice sdružených obrazovek s vylepšenou grafikou, která zahrnuje menší 6,6palcovou obrazovku vlevo, 14palcové budíky a 12,7palcový infosystém. Zástavba displejů zčásti nahradila fyzická tlačítka, takže designéři mohli v kabině ubírat.

A ubrali na dlouhé tlačítkové liště mezi řidičem a spolujezdcem, jíž se přezdívá tlačítková zeď. Jde o prvek, který řada zákazníků kritizovala, což Chevrolet vyslyšel a v rámci modernizace napravil.

Foto: Ondřej Kroutil

Vidíte tu dlouhou lištu tlačítek vpravo? Tak je od modelového roku 2026 pryč.

Přemístění se dočkal i volič jízdních režimů, takže přibyla bezdrátová nabíječka mobilů. Uvnitř dále najdete větší a podsvícený volič hlasitosti nebo ovládací prvky klimatizace vetknuté do spodní části hlavního infosystému.

V rámci praktičnosti se duo držáků nápojů dočkalo podsvícení a pozor, ve vyšších výbavách jsou nosiče vyrobeny z pravého hliníku! Nechybí ani USB-C port nebo madlo pro spolujezdce.

Foto: Chevrolet

Jsou fakt z hliníku!

Softwarový inženýři modernizovanou „vette“ obohatili o vylepšený záznamník jízdních dat z okruhů nebo o aplikaci ukazující výkonností parametry, která byla před modernizací určena jen pro hybridní Corvette E-Ray z roku 2024. Řidič tak může ihned vidět průběh točivého momentu i výkonu, přetížení, zrychlení nebo kontrolovat teploty motorového oleje, pneumatik, chladicí kapaliny nebo oleje převodovky.

Kromě toho si kabinu Corvette C8 můžete nově vylepšit vícero barvami, včetně asymetrického dvoubarevného provedení.

Foto: Chevrolet

Nově vůz koupíte v zelené nebo stříbrné barvě (galerie).

Vrcholové ZR1 má karbonový rám okolo digitálního přístrojového panelu standardně, zatímco E-Ray i Z06 volitelně. Významné vylepšení pak nabídne střešní okno s proměnlivým (plné, střední, nízké) tónováním.

Navzdory významným vylepšením interiéru zůstal exteriér Corvette C8 2026 bez výrazných změn. Snad jen jemné úpravy vnějšího obložení, nová zelená a stříbrná barva nebo asymetrický červený či karbonový středový pruh napoví, že je něco jinak.

Ceny a dostupnost zatím nebyly oznámeny, nicméně bližší informace budou uvolněny ještě letos. Corvette C8 před modernizací v oficiálním evropském provedení rovněž koupíte v Česku v ceně od cirka třech milionů korun, ale očekáváme, že 2026 provedení o něco málo zdraží.

Načítám