Hlavní obsah

Nový Mercedes GLC se ukázal na skok v Česku. Má podvozek luxusní limuzíny a kino místo palubky

Foto: Mercedes-Benz

Na krátkou chvíli se v Česku ukázal zbrusu nový Mercedes-Benz GLC v plně elektrickém provedení. Novinka posazená na moderní platformě nabízí několik zajímavostí, které jsme při příležitosti uzavřené premiéry mohli prozkoumat blíže.

Článek

Zbrusu nové GLC se prozatím nabízí jen v jedné specifikaci a čistě jako elektromobil, Mercedes však na spalovací pohony rozhodně nezanevřel. Zatím jeho modely budou vyvíjeny a nabízeny ve dvou větvích, a to plně elektrické a spalovací.

GLC s technologií EQ stojí na základně pojmenované MB.EA, což je 800voltová platforma určená výhradně pro elektrická auta. Zajímavostí je, že potřebné řídící jednotky výrobce zastavěl do jednoho boxu, díky čemuž je uvnitř více místa.

Prozatím jediná dostupná specifikace GLC 400 4Matic EQ sází na pohon pomocí dvou elektromotorů, které mají dohromady výkon 489 koní, z nuly na sto vozidlo vystřelí za 4,3 sekundy a rozhýbou ho nejvýše k 210 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Prozatím se nabízí jediná specifikace, ale další přibudou.

Normovaná spotřeba činí 15,8 kWh na 100 km, trakční akumulátor nabídne kapacitu 94 kWh a dojezd 673 km podle WLTP. Nabíjení je možné výkonem 11 nebo 22 kW střídavým proudem, potažmo až 330 kW stejnosměrným proudem.

Zajímavostí je, že zadní elektromotor má dvoustupňovou převodovku, kvůli nižší spotřebě a vyšší účinnosti. Na dvojku auto řadí plus minus kolem 110 km/h, takže v tomto směru funguje podobně jako nedávno uvedené CLA.

Přední elektromotor zase disponuje možností odpojení, takže se nemusí točit pořád. To opět šetří energii. A pokud budete chtít tahat přívěs, může být těžký až 2 400 kg.

Foto: Mercedes-Benz

Na přední svítící masku jsou v Mercedesu obzvláště hrdí.

Předností GLC je dostupný vzduchový podvozek převzatý z třídy S, který se umí na dálnici snížit, případně na základě dostupných dat připravit na silniční nerovnost či výmoly. Zadní náprava zase potěší možností natáčení až do úhlu 4,5 stupně, což přináší vyšší jízdní komfort a snažší manipulaci například v parkovacích garážích.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes se rozhodl, že místo přístrojové desky použije kino.

Zvenčí se automobil pyšní zakulacenými tvary a především podsvícenou čelní maskou s animacemi. Zadní svítilny pak zobrazují trojcípé hvězdy Mercedesu, které najdete i uvnitř. Pokud vás totiž neohromí obří displej posazený do palubky, standardně rozdělený na tři segmenty, pak panoramatická střecha s efektem mléčného skla nebo hvězdnou oblohou určitě ano.

Foto: Mercedes-Benz

Hvězdičky na střeše jako v rollsu!

Během zkoumání auta jsme si všimli dvou prvků, které nás vysloveně potěšily. Prvně se na volant vrátila klasická fyzická tlačítka na základě zpětné vazby zákazníků a také tlačítka pro ovládání oken navrhoval někdo, kdo chápe význam slov „ergonomie“ nebo „intuitivní ovládání“.

Do toho má SUV dva kufry. Přední otevíratelný lehkým zatlačením na hvězdu na kapotě o objemu 128 litrů a druhý elektricky ovládaný o objemu 570 litrů.

První vozy k zákazníkům dorazí na jaře 2026, nicméně už teď lze automobil objednávat. Základní cena specifikace GLC 400 4Matic s technologií EQ činí 1 778 700 Kč, ovšem Mercedes sdělil, že se v budoucnu objeví i levnější varianty s menšími akumulátory a pochopitelně i spalovací verze.

Načítám