Článek
Generální ředitel společnosti Mazda Masahiro Moro představil na výstavě Japan Mobility Show v Tokiu nové čtyřdveřové kupé pojmenované Vision-X (cross). Vůz staví na v současnosti používaném designovém jazyce „Kodo“, ovšem ve vylepšené formě pro budoucnost.
Vpředu je uzavřená maska chladiče, lemovaná LED svícením připomínajícím tesáky. Ve spodní části je široký nasávací otvor, zatímco hlavní lampy umístěné výše jsou zase hodně štíhlé.

Karoserie je vyvedená v aerodynamickém stylu.
Na bocích byste kliky dveří nebo tradiční zrcátka hledali marně. Aerodynamiku ještě podporuje zkosené čelní sklo, svažující se střecha a vzpřímená zadní část s divoce tvarovanými svítilnami.
Koncept s rozměry 5 050 x 1 995 x 1 480 mm a rozvorem 3 080 mm je větší než Mazda6, konkrétně o 185 mm delší a má o 251 mm delší rozvor. Je to takový Mercedes CLS (zakladatel segmentu čtyřdveřových kupé) od Mazdy.
Interiér je pak příkladem moderního designu, kdy sice nabízí digitální budíky, ovšem vyvedené do analogového stylu. Nechybí ani displej na volantu upevněném na elegantním sloupku nebo hlavní obrazovka zapuštěná do palubní desky a sahající až ke spolujezdci.

Pojetí interiéru jde označit za velmi moderní.
Centrální konzole hostí řadicí páku připomínají balon, vzadu jsou dvě samostatné sedačky, kabinu zdobí dvoubarevné čalounění a další pěkné detaily.
A teď pohon. Rotační motor (Wankelův motor) se vrací, ale nebude sám. Navíc dostane přeplňování, elektromotor a trakční akumulátor. Výsledkem je plug-in hybridní agregát s výkonem 510 koní a dojezdem na elektřinu 160 km, respektive až 800 km v kombinovaném režimu.
Mazda navíc do konceptu nainstalovala patentovanou technologií zachycování oxidu uhličitého, proto je tento vůz schopný jezdit na uhlíkově neutrální palivo z mikrořas.
Mikrořasy absorbují oxid uhličitý během svého růstu a produkují olej, který ukládají ve svých buňkách. Olej lze extrahovat a přeměnit na palivo, zbytek rostliny bohaté na bílkoviny sníst nebo s nimi hnojit. Zachycený uhlík zase najde uplatnění při pěstování plodin nebo výrobě uhlíkových materiálů.





