Hlavní obsah

Nová Mazda CX-5 se ještě ani neprodává, ale už láká na zásadní vylepšení. Japonci mají i další skvělé zprávy

Foto: Mazda

Japonské SUV se za dvě generace vypracovalo v prodejního tahouna značky. Třetí pokračovatel dorazí ještě letos a na tyto úspěchy by rád navázal. Proto relativně krátce po uvedení chystá Mazda důležitou motorovou novinku.

Článek

SUV Mazda CX-5 se prodává od roku 2012 a od té doby se jej napříč světem prodalo skoro pět milionů exemplářů. Nová generace se představila začátkem prázdnin a ač zvenku působí jako evoluce, uvnitř se inovovalo ve velkém.

Exteriér rozvíjí designový styl Kodo a ve velkém vychází z předchůdce, poznávacím znamením novinky jsou hlavně přepracované hlavní světlomety nebo nápis namísto loga na víku zavazadelníku. Naopak interiér prošel revolucí, která prakticky vymýtila tradiční fyzická tlačítka a většinu ovládání soustředí do středové dotykové obrazovky. Zákazníci to tak prý chtějí

Foto: Mazda

Tady nezůstal kámen na kameni - minimum tlačítek, ovládání dotykem a infotainment běžící na systémech od Googlu.

A teď to důležité – motorizace! Fandy objemnějších strojoven určitě potěší, že pod kapotou pořád zůstává 2,5litrová benzinová atmosféra, tentokrát vybavená nenápadnou mild-hybridní výpomocí. Do této chvíle v pořádku, jenže její parametry jsou… no, spíše skromné - 141 koňských sil a 238 newtonmetrů točivého momentu.

Foto: Mazda

Automatická převodovka je standardem, pohon všech kol za příplatek. Nová CX-5 láká na vylepšené odpružení, lepší odhlučnění a možnost tahat až dvoutunový přívěs.

Mazda si však uvědomuje, že v našlapané konkurenci takovými čísly neoslní, a proto brzy chystá další motorovou novinku. Půjde o její vůbec první full-hybrid (ten od Toyoty v Mazdě 2 nepočítáme) s označením Skyactiv-Z a premiéru bude mít právě v nové CX-5. Parametry zatím zůstávají tajemstvím, základ však poskytne současná dva-pětka a výkon bude jistojistě vyšší než u současného benziňáku. K tomu Japonci avizují také prima spotřebu paliva…

Nová Mazda CX-5 dorazí na náš trh ještě před koncem letošního roku (s úvodní cenovkou 875 900 Kč, kompletní ceník se dozvíme po prázdninách), hybrid obohatí nabídku zhruba o rok později.

Foto: Mazda

Produkční verze Iconicu SP by mohla být duchovním nástupcem Mazdy RX-7.

Dobré zprávy však máme i pro motoristy, kterým SUV tak úplně nevoní. Mazda podle všeho chystá produkční verzi působivého konceptu Iconic SP z roku 2023, nejspíše ve formě elektromobilu s prodlužovačem dojezdu. Raději benzin? Prosím, v roce 2029 se máme dočkat nástupce Mazdy MX-5, prý stále s konvenčním čtyřválcem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou! Teď už jen čekat…

Související témata:
Načítám