Hlavní obsah

Přijíždí nová mazda, kterou nikdo nečekal! Oblíbené SUV má poctivý benziňák, ještě více místa a první českou cenu

Foto: Mazda

Mazda CX-5 se v relativně krátké době vypracovala v globální hvězdu a prodejního tahouna značky. Na úspěších chce stavět i nejnovější, v pořadí třetí generace.

Článek

Japonská automobilka uvedla SUV CX-5 v roce 2012, od té doby se prodalo skoro pět milionů exemplářů. Trefit se do vkusu přitom musí širokému spektru zákazníků, vždyť se po statisících prodává v Severní Americe, Evropě i Číně. Nová generace tak na první pohled vypadá jen jako důsledná evoluce. Na ten druhý ale odhalíte plejádu novinek.

Vzhled rozvíjí designový jazyk Kodo, takže až novinku na cestách potkáte, Mazdu v ní snadno rozpoznáte. Třeba díky tradiční velké masce, povědomým tvarům nebo typickému červenému laku. Nový je tvar diodových světel, ale také nápis namísto loga na víku zavazadelníku.

Po stránce praktičnosti je pro zájemce důležité, že CX-5 narostla všemi směry. Jen délka si polepšila o 115 mm (4 690 mm), o stejnou hodnotu se natáhl také rozvor. Zavazadlový prostor tak nově pojme 583 litrů, hlavně je ale výrazně vzdušněji na zadních sedačkách.

Foto: Mazda

Kufr slupne o 61 litrů více než dřív.

Velkou změnou prošlo pracoviště řidiče. Už i Mazda dala sbohem klasickým tlačítkům a drtivou většinu funkcí soustředí do středové obrazovky. Ta má v závislosti na výbavě 12,9 nebo 15,6 palce a novinkou je systém od Googlu včetně vestavěných aplikací, které známe z chytrého telefonu. Tedy řešení, jež začíná být napříč značkami stále populárnější.

Na výběr je ze čtyř výbavových stupňů, už základ nabízí lité sedmnáctky, LED světlomety nebo osmičku reproduktorů. Ve vyšších výbavách se můžete těšit na elektrické víko zavazadelníku, panoramatické střešní okno, audiosystém Bose s dvanácti reproduktory nebo ventilovaná přední sedadla.

Foto: Mazda

Sbohem, tlačítka. Už i teplota se v nové mazdě nastavuje dotykem.

Pod kapotou zatím najdeme jediný motor. Je to 2,5litrový benzinový čtyřválec s mild-hybridní výpomocí, výkonem 141 koňských sil a točivým momentem 238 newtonmetrů. Pojí se výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a na výběr dává pohon předních nebo všech kol. O dalších variantách Japonci zatím nemluví, šušká se ale něco o zbrusu novém full-hybridu…

Nová Mazda CX-5 utáhne až dvoutunový brzděný přívěs, po stránce jízdních vlastností láká na vylepšené odpružení, lepší řízení i snížení hluku a vibrací v kabině. Samozřejmostí je armáda bezpečnostních a asistenčních systémů včetně vylepšeného rozpoznávání značek, podpory při změně jízdního pruhu nebo upozornění na zelenou na semaforu.

V souvislosti s Mazdou se poslední měsíce hovoří hlavně o nových elektromobilech, málokdo čekal, že se Japonci vytasí s novou generací tradičního benzinového SUV. A s příjezdem na náš trh rozhodně neotálí. Už v září si novinku budete moci objednat, první kousky se na českých cestách objeví ještě před koncem roku. A cena? Nová Mazda CX-5 bude startovat na 875 900 Kč, kompletní ceník se dozvíme po prázdninách.

Související témata:
Načítám