Článek
Další hráč z Číny míří na český trh a tentokrát jde o silného koně, protože importérem pro značku Leapmotor se stala silná soukromá mezinárodní společnost Emil Frey, která u nás zajišťuje dovoz modelů značek Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep a Abarth.
Není to náhoda, jelikož tyto značky patří pod koncern Stellantis, který si v čínském Leapmotoru (resp. v podniku pro prodej vozů mimo Čínu) drží 51% podíl a považuje jej za svoji evropskou značku.
Prozatím se tak pod čínskou vizáží prodávají v Evropě dva modely. V prvním případě jde o přímou konkurenci Dacie Spring nazvanou T03. Městský elektromobil má výkon 95 koní, točivý moment 158 Nm, kapacitu baterie 37,3 kWh a dojezd dle WLTP až 265 km. České ceny zatím nejsou známy, ale v Polsku stojí vůz necelých půl milionu korun.

Leapmotor T03 je takový čínský Spring. Akorát prostornější a výkonnější.
Druhým vozidlem je 4,8 dlouhé elektrické SUV pojmenované C10, které se prodává jak v čistě bateriové variantě, tak v provedení s benzinovým generátorem elektřiny (REV).
Bateriový model s kapacitou trakčního akumulátoru 69,9 kWh nabízí dojezd 424 km, rychlonabíjení DC výkonem 84 kW, výkon elektromotoru 218 koní a točivý moment 320 Nm. V Polsku tento model stojí v přepočtu 960 000 Kč.

Leapmotor C10 je velké SUV, jehož cena nejspíš bude lehce pod milionem.
C10 s prodlužovačem dojezdu má trakční akumulátor s kapacitou 28,4 kWh, čistě elektrický dojezd 145 km a ten kombinovaný 974 km. Výkon elektromotoru je 215 koní a krouťák 320 Nm.
Pro nabíjení baterie pak SUV využívá mimo standardního konektoru CCS2 (výkon až 65 kW) také zážehovou patnáctistovku o výkonu 88 koní (125 Nm), která sosá benzin z 50litrové nádrže. Model je teď v Polsku v akci za 882 000 Kč.

Leapmotor B10 zatím nemá evropské specifikace, ale nejspíš se dočkáme ještě letos.
Koncem letošního roku má dorazit do Polska, a tedy nejspíš i k nám, třetí model pojmenovaný B10. Ten zatím nemá evropské specifikace, nicméně v Číně jde o SUV elektromobil s výkonem 179 nebo 217 koní, akumulátorem s kapacitou 56,2 kWh a dojezdem dle normy CLTC 510 km (392 km po přepočtu na WLTP).
Až do konce roku 2028 chce Leapmotor v Evropě představovat každý rok jednu novou modelovou řadu. To znamená, že bychom se měli dočkat ještě nejméně tří nových modelů.
Skupina Emil Frey aktuálně pracuje na dealerské síti, ovšem vzhledem k její síle má být hotovo a spuštěno v létě letošního roku. Tehdy bychom se vozy měli i prvně svézt. A jestli Frey zapojí do byznysu své aktuální české prodejce, mohl by mít Leapmotor naráz několik desítek obchodních a servisních míst, což pomůže položit základní kameny potenciálního úspěchu. Ostatně stačí se podívat na MG…