Hlavní obsah

Tyto čínské značky to na českém trhu zkoušejí trochu jinak. Omoda a Jaecoo nabízejí i normální auta. A za fér peníze

Foto: Omoda a Jaecoo

Čínské značky Omoda a Jaecoo spadající pod čínský koncern Chery mají na českém trhu úspěšný start, a to u nás zatím nabízejí dva modely se dvěma pohony. O jaké vozy konkrétně jde a kolik stojí?

Článek

Oficiální start předobjednávek pro vozy čínských značek Omoda a Jaecoo začal 17. března 2025, nicméně už teď auta koupíte v 15 prodejnách po celém Česku. A nejen tam jsou k vidění, protože je prodejci vystavují také po obchoďácích nebo třeba na benzinkách.

Přece jen osobní zkušenost s modelem je ta nejlepší, ovšem má smysl dát těmto značkám spadajícím pod koncern Chery šanci? Podívali jsme se na jejich nabídku a zjistili, co prodávají a za kolik.

Omoda 5

SUV o rozměrech 4 373 × 1 824 × 1 588 mm nazvané Omoda 5 se nabízí s benzinovým čtyřválcovým motorem 1,6 litru o výkonu 147 koní, navíc spárovaným výhradně se sedmirychlostním automatem.

Foto: Omoda

Omoda se spalovacím motorem nabízí benzinovou šestnáctistovku a automat.

Předokolka se nabízí ve dvou výbavových stupních, a to Comfort a Premium. Základ Comfort od 669 000 Kč nabízí například zpětné zrcátko s kamerou, zadní parkovací kameru, přední i zadní parkovací senzory, balík asistentů, LED světlomety, automatické svícení, 18palcová litá kola, kožený volant, sportovní vyhřívaná a ventilovaná sedadla, klimu, bezklíčový vstup, akustická okna, konektivitu Apple CarPlay i Android Auto nebo bezdrátovou nabíječku mobilů.

Vyšší výbava Premium za 739 000 Kč přidává například 360stupňovou kameru s vysokým rozlišením, přední mlhovky, ambientní osvětlení do druhé řady, vyhřívání volantu, dvouzónovou klimu, elektrické páté dveře, elektrické ovládání střešního okna nebo osm reproduktorů Sony.

Omoda 5 EV

Aerodynamicky tvarovaná Omoda 5 EV s předním pohonem přijíždí s trakčním akumulátorem LiFePO4 o kapacitě 61,06 kWh a jedním elektromotorem naladěným na 204 koní. To autu zajistí dojezd až 402 km na jedno nabití podle metodiky WLTP.

Foto: omoda-jaecoo.cz

Elektrická Omoda zvládne přes 400 km na jedno nabití.

Základní výbava Comfort za 929 000 Kč je podobná jako u spalovací varianty. Nabízí tedy například zpětné zrcátko s kamerou, zadní parkovací kameru, přední i zadní parkovací senzory, balík bezpečnostních asistentů, LED světlomety, automatické svícení, centrální zamykání, 18palcové liťáky, loketní opěrku, duální klimu, bezklíčový vstup, vyhřívané ostřikovače, konektivitu Apple CarPlay i Android Auto nebo systém V2L pro externí napájení spotřebičů z trakční baterky vozidla.

Vyšší specifikace Premium za 999 000 Kč přidává navíc třeba kamerový systém s vysokým rozlišením, head-up displej, kožený vyhřívaný volant, elektrické sedadlo řidiče, výhřev i ventilaci předních sedadel, výhřev sedadel druhé řady, tepelné čerpadlo, elektrický kufr nebo prémiové audio Sony.

Jaecoo J7

Rovných 4,5 metru dlouhé Jaecoo J7 se nedávno pochlubilo skvělými výsledky v nárazových zkouškách nezávislé organizace Euro NCAP, na našem trhu se nabízí ve dvou provedeních.

To ryze spalovací přijíždí s motorem 1,6 litru o výkonu 147 koní, který nabízí spojení se sedmirychlostní automatickou převodovkou, a pohonem buď předních, nebo všech čtyř kol.

Foto: Omoda and Jaecoo

Jaecoo J7 dopadlo v nedávných testech Euro NCAP výborně.

Výbava Luxury v předokolce startuje od 759 000 Kč a zahrnuje například armádu airbagů včetně kolenního a centrálního, přední i zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, LED lampy, mlhovky, 19palcová litá kola, vyhřívaná sedadla, elektrické páté dveře, duální klimu, digitální budíky a multimédia s displejem 13,2 palce.

Výbava Exclusive s pohonem všech kol za cenu od 839 000 Kč přidává ještě například bederní opěrku pro sedadlo řidiče, ventilovaná sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívání volantu, filtraci vzduchu, multimediální displej 14,8 palce nebo prémiové audio Sony.

Jaecoo J7 PHEV

Prémiové plug-in hybridní J7 se nabízí výhradně s předním pohonem, základ ústrojí tvoří benzinová patnáctistovka (143 koní) spárovaná s elektromotorem (204 koní) a jedním převodem. Celkový výkon pak výrobce udává 347 koní.

Kapacita trakčního akumulátoru je 18,3 kWh, čistě elektrický dojezd pak 88 km nebo kombinovaný dojezd na obě paliva přes 1 200 km. Baterku jde navíc rychlonabíjet stejnosměrným proudem DC výkonem až 45 kW.

Foto: Omoda and Jaecoo

Jaecoo J7 koupíte i jako plug-in hybrid s dojezdem 88 km jen na baterku.

Výbava Luxury začíná od 929 000 Kč a nabízí například armádu airbagů, přední i zadní senzory, adaptivní tempomat, kamerový systém s vysokým rozlišením, 19palcové liťáky, LED světla, vyhřívaná sedadla vpředu, filtr pro čištění vzduchu, displej multimédií 14,8 palce nebo bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto.

Výbava Exclusive startuje od 1 009 000 Kč a k základu přidává navíc třeba bederní opěrku řidiče, ventilovaná sedadla, kožený vyhřívaný volant, elektricky ovládané páté dveře, panoramatickou střechu, bezdrátovou nabíječku mobilů, head-up displej, prémiové audio Sony nebo vyhřívané čelní sklo.

Na všechny modely i specifikace se navíc vztahuje garance 7 let nebo 150 000 kilometrů podle toho, co nastane dříve.

Načítám