Článek
Ford se přidává do skupiny automobilek, které pomalu ustupují od velkolepých elektrických plánů, protože zjistily jednu prostou věc - zákazníci se do elektroaut, zejména těch nedotovaných, zatím moc nehrnou. Martin Sander, šéf divize osobních automobilů Ford v Evropě, totiž prohlásil, že poptávka po elektromobilech je nižší, než se původně očekávalo, takže pokud automobilka uvidí vyšší zájem například o plug-in hybridy, obuje se do nich.
Z těchto slov lze usuzovat, že Ford se na plug-in hybridy pravděpodobně zaměří, protože jejich ústrojí dokáže dostát v rámci homologace slušných výsledků a tolik vyžadovaných nízkých emisí, nicméně v praxi třeba od šestiválcového Exploreru do zásuvky víme, že když jej nebudete nabíjet, tak se nic moc nestane a auto bude fungovat pořád stejně.
Tato brzda ovšem neznamená, že se Ford elektromobilů vzdá úplně. Pořád na nich bude pracovat, nicméně nikoli plně stavět. Některé evropské trhy to však odnesou tím, že pro ně Ford nabídne hodně elektromobilů, ale už méně těch ostatních pohonů.
Automobilka si totiž podle prohlášení Sandera nemůže dovolit prodávat ztrátové elektromobily, aby nemusela platit flotilové emisní pokuty, ani naopak prodávat spalovací vozy se ziskem, ale Evropské komisi odvádět emisní pokuty. Musí tedy najít rozumný kompromis, který bude fungovat pro automobilku i její zákazníky.
Pomyslným milníkem je nicméně zatím rok 2035, kdy má být zakázán prodej automobilů vypouštějících emise. Ovšem ani to zatím nemusí být konečný termín. Podle únorového vyjádření Evropské asociace výrobců automobilů výrobci zákaz bojkovat nebudou, nicméně je dost možné, že ho Evropská unie v dohledné době přehodnotí a nastaví pravidla jinak…
Ford Motor Company je tak dalším členem klubu výrobců zpomalujících své elektrické plány, kde už máme například Bentley, Cadillac či Mercedes-Benz, přičemž nedávné kroky BMW i Volkswagenu naznačují, že to s tou rychle nastupující 100% čistou elektřinou nebude tak žhavé, jak se zprvu zdálo.