Hlavní obsah

Vzhůru za dobrodružstvím! Expediční VW Amarok V6 s obytnou nástavbou vás přiměje otevřít atlas a vyrazit

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kromě konceptu nové Californie T7 přivezl Volkswagen na výstavu v Düsseldorfu také expediční Amarok, který vás dokáže nejen dovézt mimo civilizaci, ale také vám tam poskytne solidní zázemí.

Článek

Terénní vozy jako Amarok přímo lákají k dobrodružství, není tedy divu, že si je mnozí majitelé pořizují a hned upravují na expediční auto. To obvykle zahrnuje nejen vylepšení pro ještě větší terénní průchodnost, ale také obytné zázemí – přesně, jako to v celé své kráse předvádí nejnovější kreace od firmy Alu-Cab.

Tihle specialisté z Jihoafrické republiky mají s cestováním po nehostinných místech spoustu zkušeností a ty přetavili do přestavby nového Amaroku. Základem je zvýšený podvozek se speciálními off-roadovými tlumiči, které se nepřehřejí ani po půldenní jízdě v náročném terénu. Na litých kolech Delta jsou pak nazuté BFGoodrich AT gumy s pořádnými drapáky, chybět nesmí ani krycí plechy chránicí motor a podvozek a slidery na bocích, které slouží i jako nášlapy. Auto si můžete dovybavit také LED světelnou rampou a přidat ještě naviják a pojezdy, kdybyste plánovali neplánovaně zapadnout.

Foto: Volkswagen

Základní Amarok není v terénu žádné ořezávátko, ale zkušení cestovatelé jsou rádi připravení na všechny eventuality a svá auta ještě notně vylepšují.

Obytnou část si můžete také naspecifikovat podle svých přání a preferencí. Základem je výklopný střešní stan s nosnou plochou dimenzovanou až na 100 kg, do prostoru korby ukryté pod hardtopem si pak můžete nainstalovat kuchyň, nádobí a nářadí můžete skladovat ve výsuvných boxech, nechybí ani další různé úložné prostory a ještě zbude dost místa pro zavazadla. Pomyslnou třešničkou na dortu je snadno rozložitelná markýza s úhlem rozevření 270°. Všechno jsou to léty používání ověřená řešení, takže se nemusíte bát, že by vám komplikovala život – naopak vám ho na cestách významně usnadní.

A také se nemusíte bát, že by Amarok ty metráky navíc neutáhl. Jeho třílitrový šestiválcový turbodiesel totiž disponuje výkonem 241 koní a tažnou silou 600 Nm roztáčející všechna čtyři kola prostřednictvím desetistupňového automatu s možností redukce, takže se u toho nejspíš ani nezapotí. Už tedy nezbývá než začít vymýšlet, kam vyrazíte.

Akorát ještě předtím mrkněte do peněženky. Kompletní profi úprava a nástavba od firmy Alu-Cab by měla vyjít na nějakých 400 tisíc korun, které si musíte připočíst k pořizovací ceně nového Amaroku V6 (od 1,3 milionu Kč s daní). Každé dobrodružství něco stojí…

Načítám