Hlavní obsah

Výrobce telefonů vstupuje do světa aut: První pokus má parametry supersportu a hafo technologií

Foto: Xiaomi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Xiaomi známe z českého trhu především coby výrobce elektroniky. Co nevidět však nabídku chytrých telefonů a elektrických skútrů rozšíří také auta. To první už odhalilo vzhled i základní parametry.

Článek

Co by to bylo za výrobce elektroniky, kdyby jeho první vůz nebyl elektromobilem? Xiaomi SU7 je elektrický sedan, jehož sériovou produkci zaštiťuje čínský koncern BAIC. A jak už možná tušíte, toto není velkolepá slavnostní premiéra, ale opět další předčasný únik z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.

Ač se to z fotek nezdá, nejde o žádného drobečka. Model SU7 má na délku skoro pět metrů a rozvor rovné tři metry. Auto v závislosti na specifikaci obouvá kola od devatenácti do dvaceti palců a podle zveřejněných informací budou k dispozici tři verze, přičemž některé z nich mají ve výbavě i aktivní zadní spoiler či multifunkční systém LiDAR.

Foto: Xiaomi

Tajemstvím nezůstal ani aktivní zadní spoiler, v Evropě výsada prémiových sporťáků.

Zákazník si bude moci vybrat ze dvou variant – základní zadokolky s jedním elektromotorem a výkonem 220 kW, pro náročnější je připravena čtyřkolka se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 495 kW. Slabší verze váží 1 980 kg a může svištět 210 km/h, čtyřkolka váží 2,2 tuny, zase ale jede až 265 km/h. Údaje o zrychlení z klidu na stovku jsme se zatím nedozvěděli, stejně jako kapacity baterií a dojezdy.

Foto: Xiaomi

Na výběr bude vícero brzdových soustav včetně té od renomovaného Bremba.

Chybět nebude plejáda moderních technologií. Kamera na B-sloupku napovídá, že součástí výbavy bude i odemykání vozu obličejem. Vestavěná funkce ETC zase umožní čínským řidičům zaplatit mýtné na zpoplatněných úsecích bez zastavení vozu. Multimédia auta poběží na systému HyperOS, který Xiaomi používá u svých chytrých telefonů.

Závod BAIC již vyprodukoval desítky testovacích vozů, které momentálně pod vrstvou maskovací fólie brázdí čínské silnice. Sériová produkce má odstartovat v prosinci letošního roku a dodávky k prvním zákazníkům odstartují v únoru 2024. O cenách jednotlivých variant však výrobce zatím žádné informace nesdělil. Stejně tak si pro sebe nechává možnou dostupnost elektromobilu v Evropě.

Výrobce elektroniky coby nová automobilka?
Nová auta jsou přerostlá elektronika, tak proč ne...
82,4 %
To mi nedává smysl.
8,4 %
Počkám si na Apple Car.
9,2 %
Celkem hlasovalo 131 čtenářů.

Reklama

Načítám