Hlavní obsah

Číňané zkazili Volvu překvapení: Luxusní minivan unikl na veřejnost z čínského ministerstva

Foto: Twitter

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Uniklé snímky čínských patentových úřadů nejsou v automobilovém světě ničím výjimečným. Když jde ale o zbrusu nový model, který ještě měsíc neměl nikdo vidět, zamrzí to obzvlášť. Že, Volvo?

Článek

Příjezd skandinávského obýváku na kolech – tak Volvo svůj vůbec první rodinný minivan pojmenovává – avizovala značka oficiální upoutávkou už koncem léta, slavnostní odhalení se mělo uskutečnit 12. listopadu. Proti ale bylo čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií, ze kterého první fotografie novinky unikly s předstihem.

Nové Volvo EM90 se brzy stane součástí segmentu luxusně zaměřených osobních dodávek, do kterého před časem vstoupil Hyundai Staria či Lexus LM. A nyní i švédská značka, jež má od čínského koncernu Geely konečně vhodný technický základ. Není totiž žádným tajemstvím, že EM90 bude pokrevním sourozencem modelu Zeekr 009 s obdobnou technikou, ale svébytným designem.

Boční panely karoserie jsou sice velmi podobné (tak dobře, zcela shodné), ale příď a záď se diametrálně odlišují. Volvo má i vlastní design devatenácti- a dvacetipalcových kol. A takřka zaslepená přední část karoserie nechává tušit, jaká technologie se asi bude skrývat v útrobách. Chvilka napětí… ano, elektrická!

Foto: Volvo

Uhlazenou eleganci přenesli designéři i na rodinné MPV.

Podle dat z čínských úřadů má 3,2tunové EM90 jeden vzadu umístěný elektromotor s výkonem 200 kW. Uvidíme, jestli se nabídka výhledově rozšíří, sesterský Zeekr 009 totiž umí až 400 kW produkovaných ze dvou elektromotorů (které zároveň tvoří pohon všech kol). Maximálka největšího osobního volva je po vzoru ostatních modelů omezena na 180 km/h.

A baterie? Koncern Geely využívá technologii nikl-mangan-kobalt a nejspíše půjde o 116kWh úložiště taktéž sdílené s „devítkou“. Ta mimochodem může dostat ještě větší baterku s kapacitou 140 kWh. Už základní však slibuje sympatických 702 kilometrů dojezdu (byť podle benevolentnější čínské metodiky), a to se pořád bavíme o čtyřkolce. Zadokolka od Volva by tedy na jedno nabití mohla ujet ještě víc.

Foto: Zeekr

A tady už dárcovský Zeekr 009. Vyjma boků si zas tak podobní nejsou, co říkáte?

Jediné, co se zatím podařilo utajit, je kabina. Očekáváme ale, že i zde najdeme spoustu shodných dílů s čínským minivanem. Ten je zákazníkům k dispozici se třemi řadami sedadel v uspořádání 2 + 2 + 2, případně lze pořídit luxusnější pojetí se čtyřmi místy a obrovskou porcí prostoru pro všechny cestující. Určitě nebude chybět armáda bezpečnostních a asistenčních systémů (Zeekr jich nabízí až 30) a pokročilé online funkce konektivity, které běží na platformě Android Automotive.

Všechny zbývající podrobnosti bychom se měli dozvědět při slavnostní premiéře 12. listopadu. Už teď je jasné, že výrobu obstará čínský závod a prodej vozu odstartuje právě na tamním trhu. Zatím není potvrzeno, zda se EM90 bude nabízet také v Evropě, ale pokud ano, stane se tak nejdříve koncem příštího roku.

Jak by se vám líbil elektrický minivan Volvo?
Přesně to potřebuju!
10 %
Kdyby nebyl elektrický, bral bych ho.
80,4 %
To není nic pro mě.
9,6 %
Celkem hlasovalo 799 čtenářů.

Reklama

Načítám