Hlavní obsah

VW přivezl do Česka svůj nejlepší elektromobil, rovnou s obří slevou. Největší eso si však schovává na později

Foto: Volkswagen

První kusy VW ID.7 už můžete potkávat na českých značkách.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vlajková elektrická limuzína Volkswagen ID.7 je konečně tady. Na rozdíl od menších sourozenců se tu chyby hledají jen těžko – boduje efektivní aerodynamikou, moderními technologiemi i cenou na úrovni srovnatelného spalováku.

Článek

Ještě teď si jistě leckdo pamatuje rozpaky při uvedení „revolučního“ elektromobilu VW ID.3. Německá značka měla tehdy velkolepé plány - cenu na úrovni dieselového Golfu a přesvědčení mas, že elektromobil pro ně může být to pravé ořechové. Jenže „trojka“ nebyla zrovna dotažená, a pohled zákazníků tak zůstal spíše skeptický.

Střih o osm let později, na scénu přijíždí nejčerstvější novinka. A jak jsme se mohli přesvědčit během české premiéry, limuzína ID.7 je jako z jiného světa.

Uhlazená elegance

Vlajková novinka má na délku skoro pět metrů a rozvor 2 966 mm, což je o 125 milimetrů více než nejnovější Passat Variant. Vyznačuje se mimořádnou aerodynamickou účinností, koeficient odporu má hodnotu pouhých 0,23, čemuž pomáhá především nizoučká stavba karoserie. Po stránce designu však žádnou divočinu nečekejte, ID.7 je uhlazené nekonfliktní auto, jehož decentnější pojetí rozbíjí snad jen zadní vodorovná lišta se světelnými animacemi.

Uvnitř elektromobil boduje hlavně příkladným prostorem – v obou řadách se i 190 cm vysocí lidé posadí s rezervou před koleny i nad hlavou – ale také moderními technologiemi na palubě. „Sedmička“ dostává zbrusu nový infotainment s 15″ obrazovkou, která má kvalitní displej a na dotyky prstem reaguje okamžitě. Tlačítka byste v kabině hledali marně, drtivá většina funkcí se ovládá přes displej. Ale třeba lišta pod ním pro nastavení teploty a hlasitosti je konečně podsvícená. Třikrát hurá!

Foto: Volkswagen

Standardem všech výbav je head-up displej promítající důležité informace na čelní sklo. Díky tomu vůbec nevadí, že digitální štít v kapličce je velmi, velmi malý. Novinkou je také propracovanější hlasové ovládání IDA. Dokáže třeba i aktivovat speciální zatmavovací vrstvu prosklené střechy.

Technické obrození

Volkswagen ID.7 přijíždí s novou elektrickou technikou, která postupně míří i do menších elektromobilů značky. Standardem je jeden elektromotor na zadní nápravě s výkonem 210 kW a 545 newtonmetry točivého momentu. Baterie s kapacitou 77 kWh slibuje dojezd 621 kilometrů, tím ale novinka nekončí.

Výhledově se nabídka rozšíří o čtyřkolku GTX s výkonem 250 kW. Během letošního roku dorazí ještě varianta s větší 86kWh baterkou, která avizuje až 700 kilometrů na jedno nabití. Největším esem v rukávu (nejen) pro české zákazníky bude ale určitě ID. Tourer, tedy odvozený kombík s větším zavazadelníkem.

Foto: Volkswagen

Současná provedení se nabíjejí výkonem až 170 kW, s větší baterií byste měli dosáhnout maxima 200 kW. Slušné hodnoty, vzhlede k tomu, že Volkswagen sází „jen“ na 400V palubní síť. Pomalejší nabíjení AC (na obrázku) má výkon 11 kW.

Elektrický cesťák

Během národní premiéry jsme společně s dalšími novináři dostali příležitost prvního svezení. Zatím to byla jen taková oťukávačka, hrstka úvodních desítek kilometrů, přesto už se můžeme pochlubit nějakými poznatky. Asi vás nepřekvapí, že i s jedním elektromotorem umí být „sedmička“ čiperná nejen z místa, ale i během připojování na dálnici. Elán jí nechybí, ve vyšších cestovních rychlostech navíc boduje odhlučněním a navzdory velkým kolům (devatenáct až dvacet palců) příkladným jízdním komfortem.

Po necelé hodince ježdění (mix města, okresek, ale z velké části i dálnice) se spotřeba v teplotách lehce nad nulou ustálila na 22 kWh / 100 km. Akceleraci jsme si přitom několikrát užili plnými doušky a na ekonomiku provozu nebrali zřetel. Na delších cestách se určitě půjde dostat hlouběji pod dvacet, v reálném provozu by auto mělo v závislosti na venkovních podmínkách urazit 400 až 500 kilometrů zcela bez problému.

Foto: Volkswagen ID.7

Nerovnosti českých okresek zdolává vůz komfortně. Nějaká slabší místa? Snad jen odtažitější řízení a slabší účinek brzd. Pedál je potřeba prošlápnout opravdu důkladně.

Nyní v akci!

Nová ID.7 je zcela jistě nejlepším elektromobilem, jaký kdy Volkswagen postavil. Podařilo se vychytat mouchy menších sourozenců, po stránce technologií i techniky jde o vážně povedené auto. Které teď navíc můžete koupit za akční cenu…

Elektrickou novinku pořídíte na českém trhu od 1 479 900 Kč a jak VW avizuje, dostává se tím na úroveň obdobně vybaveného spalovacího Arteonu. My bychom ale doporučili sáhnout po zvýhodněné výbavě People, která je sice o 52 tisíc dražší, ale v ceně má navíc položky v hodnotě 188 700 Kč. Namátkou třeba Matrix LED světlomety, vyhřívaný volant, komfortnější sedačky či vestavěnou navigaci.

Načítám