Hlavní obsah

Volkswagen láká na nový kombík, ID.7 Tourer bude elektrickou alternativou k Passatu. Jak velký bude mít kufr?

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V dubnu letošního roku automobilka Volkswagen představila svou novou vlajkovou loď s elektrickým pohonem, model ID.7. Odhalila ale zatím jen liftback, nyní láká na blížící se premiéru praktičtějšího kombíku.

Článek

Pro ten mimochodem Volkswagen zvolil přídomek Tourer - namísto přívlastku Variant, který si obvykle s kombi VW spojujeme. Jen v případě modelu Arteon kombík nese označení Shooting Brake.

Elektromobil ID.7 přitom v nabídce nahradí právě Arteon, fungovat bude ale také jako elektrická alternativa k Passatu, ke kterému má rozměrově blízko. Nový Passat, jenž bude k dispozici výhradně jako kombi, měří na délku 4 917 mm, ID.7 v provedení liftback pak 4 961 mm. Délku kombíku zatím neznáme, ale od liftbacku se jistě výrazně lišit nebude.

A co zavazadlový prostor? Volkswagen už prozradil, že kufr nabídne základní objem 545 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel až 1 714 litrů, plus takřka dvoumetrovou ložnou plochu. Pro srovnání - nový Passat má 690 až 1 920litrový zavazadelník. Docela výrazně tedy nad ID.7 Tourer vede.

Design pak poodhalují dvě čerstvě zveřejněné fotografie ID.7 Tourer. Auto je na nich sice schované pod kamuflážní fólií s podzimním motivem, ale tvar karoserie praktičtější varianty modelu ID.7 je jasně patrný. Další obrázky Volkswagen „pustí“ v nadcházejících měsících, do prodeje kombík zamíří v průběhu příštího roku.

Foto: Volkswagen

ID.7 Tourer objemem kufru neoslní, VW však slibuje spoustu místa v interiéru, a to hlavně díky dlouhému rozvoru a krátkým převisům karoserie.

Volkswagen v případě ID.7 Tourer vyzdvihuje výbornou aerodynamiku a prozrazuje, že součinitel odporu činí jen 0,2402. V případě liftbacku to je 0,2304.

Technika by měla být shodná s tou u již představeného liftbacku. Základem je vylepšená platforma MEB a o pohon by se měl postarat elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 545 Nm, který roztáčí zadní kola přes jednostupňovou převodovku. Časem však jistě dorazí ještě výkonnější verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol.

Základní provedení Pro spoléhá na baterii s kapacitou 77 kWh, jež podle výrobce umožňuje liftbacku dojezd až 618 km. Později přibude verze Pro S s 86kWh akumulátorem a dojezdem až 700 kilometrů. ID.7 Tourer bude mít baterie jistě stejné, dojezd bude kvůli méně aerodynamické karoserii o něco málo nižší.

Jaké provedení Volkswagenu ID.7 vás láká víc?
Dynamičtější sedan.
9,6 %
Praktičtější kombi.
90,4 %
Celkem hlasovalo 282 čtenářů.
Načítám