Článek
Nová limitka modelů Giulia a Stelvio Quadrifoglio Collezione totiž odkazuje na rok 1963 pouhými třiašedesáti vyrobenými kousky. Ne pro Itálii, ani pro Evropu, ale pro celý svět (včetně Číny a Japonska). Šance, že se alespoň jeden exemplář podívá do naší kotliny, je tedy velmi, velmi malá.
To nám ale nebrání se touto nádherou na čtyřech kolech alespoň pokochat. Limitka vychází z vrcholného provedení QV, což znamená, že pod kapotou trůní 2,9litrový šestiválec s výkonem 520 koňských sil. To je ale teprve začátek.
Edice se vyznačuje exkluzivním červeným odstínem Rosso Collezione, který našel inspiraci u neméně působivého modelu 33 Stradale. „Jde o sytý červený odstín s výraznou hloubkou, který se podle světelných podmínek může proměňovat z červené do téměř černé,“ vysvětlují designéři výjimečnost tohoto odstínu.

O řádnou akustiku se stará výfukový systém Akrapovič.
V kabině se zase majitelé mohou těšit na koženou palubní desku s červeným prošíváním, sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary (najdete na nich i číslování edice). Sportovní sedadla Sparco s karbonovou skořepinou jsou navíc doplněna koženými loketními opěrkami ve dveřích i na středovém tunelu.
Nešetřilo se ani uhlíkovým kompozitem, materiál najdeme na předním logu, krytech zrcátek, ale třeba i středovém tunelu. Specifickým prvkem je dále karbonová střecha a karbon-keramický brzdový systém s červeným logem Alfa Romeo na lesklém eloxovaném třmenu.
Čtyřlístek se na sériovém autě sice objevil roku 1963, ale jako první jej použil na své závodní Alfě tovární jezdec Ugo Sivocci už v roce 1923. A se symbolem pro štěstí vyhrál prestižní závod Targa Florio! Ještě tentýž rok však při tréninku na Monze ošklivě havaroval a na místě zemřel… a pro zajímavost, ze které dodnes trochu mrazí - čtyřlístek si ten den na své auto nakreslit nestihl. Od té doby je symbol nedílnou součástí všech závodních a ostrých alfiček. Včetně této úžasné limitky.





